صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

رویدادهای دانشگاهی؛ از بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید با کتاب‌خوانی تا اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس و عاشورا

مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر کارگاه یک روزه با عنوان «کارگاه مقدماتی آسیب‌های استعمال مواد مخدر، پیشگیری و درمان» برای دانشجویان واحد را برگزار کرد.
کد خبر : 128990

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدرس کارگاه مقدماتی «آسیب‌های استعمال مواد مخدر، پیشگیری و درمان» با ارائه برخی آمار‌ها منتشر شده از مراجع ذی‌صلاح به اهمیت آموزش در مباحث پیشگیری اعتیاد پرداخت.


دکتر فخیمی فرهادی یکی از مشکلات مبارزه با مصرف و عوامل گسترش مصرف مواد مخدر را تجارت پرسود این مواد برای شبکه قاچاق عنوان کرد که همیشه برای افزایش تقاضا به شیوه‌های ترویج در سنین متفاوت روی می‌آورند.


عضو هیات علمی گروه روان‌شناسی و مشاوره واحد شبستر با توجه به انواع مواد مخدر، آسیب‌های جسمی و روح مصرف هر یک از آنها را برای دانشجویان برشمرد.


مدیر امور فرهنگی و اجتماعی واحد شبستر نیز برگزاری این کارگاه را در راستای دستور رئیس دانشگاه و اهتمام جدی معاونت دانشجویی و فرهنگی سازمان مرکزی نسبت به ارتقای سلامت روانی – اجتماعی کلیه دانشگاهیان و لزوم انجام فعالیت پیشگیرانه عنوان کرد.


حجت‌الاسلام میریعقوب‌زاده ادامه داد: «در این کارگاه تعداد ۴۰ نفر از دانشجویان شرکت کرده بودند و به تمامی شرکت‌کنندگان در کارگاه طی مجوز شماره ۳۹۳۹۴۰/۵۷/د/۹۴ دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه، گواهینامه معتبر با کد شناسه ۸۰۲۷ اعطا خواهد شد.»


برگزاری مسابقات ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره
اولین دوره مسابقات ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره گفت: «با توجه به سیاست معاونت ورزش دانشگاه درباره توسعه و تعمیم فرهنگ ورزش همگانی اولین دوره مسابقات ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره برگزار شد.»


مهندس عابدزاده ادامه داد: «این مسابقات با هدف تامین سلامت جسمی و روحی و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان در رشته‌های طناب زنی، روپایی، پرتاب آزاد بسکتبال، بارفیکس، مکعب روبیک و شنای سوئدی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.»


وی افزود: «از نفرات بر‌تر شرکت کننده در این مسابقات با اهدای جوایز ارزنده قدردانی خواهد شد.»


نخستین پایش سلامت جسم و روان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان


نخستین دوره پایش سلامت جسم و روان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان از سوی مرکز مشاور واحد برگزار شد.


اکبری مشاور دانشگاه آزاد واحد رفسنجان گفت: «به مناسبت هفته سلامت روان پایش سلامت جسم و روان دانشجویان خوابگاه خواهران با همکاری علوم پزشکی دانشگاه کرمان و واحد بهداشت شماره یک شهرستان رفسنجان برگزار شد و برای دانشجویان شرکت کننده پرونده سلامت جسم و روان تشکیل شد.»


مسابقه کتابخوانی به مناسبت بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان گلستان در واحد مینودشت


مسئول فرهنگی واحد مینودشت گفت: «مسابقه کتابخوانی به مناسبت بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان گلستان با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و آشنایی دانشگاهیان با کتب شهید مطهری در سطح دانشگاه برگزار شد.»


ایوب سرایلو اظهار کرد: «این مسابقه براساس کتاب «سیری در نهج البلاغه استاد شهید مرتضی مطهری» و با شرکت استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.»


وی افزود: «نفرات اول تا سوم این مسابقه به ترتیب شهناز چوپان چپه، عصمت بندرآبادی و ابوالقاسم علی بیکی بوده که به آن‌ها کارت هدیه اهدا می‌شود.


مرحله استانی این مسابقات در بین برگزیدگان تمامی دانشگاه‌های استان گلستان از پانزدهم تا نوزدهم آبان بصورت متمرکز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.»


صبحانه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه‎


به منظور سلامت غذایی و ارتقای شاخص سلامت دانشجویان طرح صبحانه سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.


به همت کلینیک سلامت واحد ارومیه طرح صبحانه سالم در خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اجرا شد.


در این ضیافت کار‌شناس تغذیه با مهم ارزیابی کردن وعده صبحانه بر روی سلامت انسان درباره ویژگی‌های صبحانه سالم توضیحاتی ارائه داد.


خوابگاه دانشجویی کوثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با ظرفیت ۵۰۰ تخت خواب هرساله میزبان ۵۰۰ دانشجوی دختر واحد ارومیه است.


شرکت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم در جلسه هم اندیشی بسیج اساتید‎


جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم به اتفاق دکتر سید کورش سرورزاده رئیس واحد، در جلسه بسیج اساتید که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد شرکت کردند.


در این جلسه که حجت‌الاسلام دکتر دژکام امام جمعه جهرم، سرهنگ پاسدار محمد صادق شادمند فرمانده ناحیه مقاومت سپاه جهرم و استادان همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهرم حضور داشتند اساتادان به همفکری و تبادل نظر درباره مسائل مهم عقیدتی و معرفتی پرداختند.




اجرای تئاتر دانشجویی با موضوع دفاع مقدس و روز عاشورا در واحد تهران شرق


در راستای ترویج مفاهیم مذهبی و ارزشی با زبان دلنشین هنر، و با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تهران شرق تئاتر دانشجویی با موضوع دفاع مقدس و روز عاشورا از سوی گروه نمایشی پلاک 13در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی به اجرا درآمد.


اعضای این گروه را دانشجویان مصطفی اسماعیلی، علی فلاح و صادق آخرتی (به عنوان نی نواز) تشکیل می‌دادند که سابقه اجرا در جشنواره تئاتر دانشجویی و انتخاب به عنوان گروه برگزیده را نیز در کارنامه دارند.


در این نمایش بخشی از حوادث روزهای خونین دفاع مقدس و وقایع روز عاشورا به شکل هنرمندانه ای به تصویر کشیده شد که مورد استقبال دانشجویان حاضر در سالن قرار گرفت.


برگزاری محفل انس با قرآن کریم در واحد کرمان


جلسه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان مطرح استانی در خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.


در این محفل نورانی که به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی واحد کرمان برگزار شد، استاد فرشته خوشدست آیاتی از قرآن کریم با موضوع معاد و انجام صالحات قرائت کرده و به تفسیر آنها پرداخت.


ایرانمنش هم با سخنرانی در مورد احساس مسئولیت در انجام امور محوله به تشریح اهمیت و ارزش معاد در زندگی پرداخت.


در ادامه غضنفری نکاتی را درباره نحوه صحیح حفظ وقرائت قرآن کریم ارائه کرد و دانشجویان سوالات خود را با این اساتید در میان گذاشتند. این مراسم با قرعه کشی و اهدای جوایز به پایان رسید.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان در دههٔ آخر محرم


به مناسبت دههٔ سوم ماه محرم و سالروز شهادت امام سجاد (ع) مراسم عزاداری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان برگزار شد.


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با دعوت از مسئولان شهرستان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه، اقدام به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) کرد که این مراسم با معنویت خاصی همراه بود.


در این مراسم پس از سخنرانی حجت الاسلام محمود عقیقی، خطیب برجسته شهرستان گلپایگان، مداح اهل بیت (ع) حاج مرتضی سخایی ذکر مصیبت و مداحی کرده و سوگواران آن حضرت به سینه زنی و عزاداری سالار شهیدان پرداختند.


عزاداران در پایان مراسم، می‌ه‌مان سفره بابرکت امام حسین (ع) شدند.


دکتر حمیدرضا خدایی، سرپرست واحد گلپایگان با بیان اینکه، برگزاری این مراسم برای سومین سال متمادی است که به صورت خودجوش و با هزینه دانشجویان بسیجی برگزار می‌شود، از تمامی کارکنان، استادان و مسئولان که در این مراسم شرکت کردند، تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر