صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

طلایی: هیچ آزادکاری ممنوع‌المصاحبه نیست/ ثابت شد روس‌ها مدال‌های کشتی را می‌خریدند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: خیلی‌ها اشتباهات در قضاوت را برنمی‌تابند و البته که این مسئله فقط شامل حال کشتی نمی‌شود.
کد خبر : 128632

محمد طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص اردوی تیم ملی کشتی آزاد و نفرات منتخب برای جام جایزه بزرگ مجارستان گفت: «قرار است که در جام شاهد که به نوعی رقابت‌های انتخابی هم محسوب می شود کشتی‌گیران به مصاف یکدیگر بروند تا نفرات برگزیده 18 آذر به مجارستان بروند. در دو وزن هم به صورت دو از سه مسابقه انتخابی برگزار می‌کنیم تا برنده‌ها هم به کشتی‌گیران اعزامی اضافه شوند.»


وی در مورد اینکه برخی کشتی‌گیران اعلام کرده‌اند ممنوع المصاحبه هستند، بیان داشت: «ما به هیچ کدام از نفرات تیم ملی اعلام نکرده‌ایم که حق مصاحبه ندارند. همگی می توانند با تمامی رسانه‌ها گفت‌وگو داشته باشند. هر کسی اعلام کرده حق مصاحبه نداشته نظر شخصی‌اش را گفته و قصد داشته که حرفی نزند.»


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد مصدومیت‌های مختلفی که نصیب ملی‌پوشان می‌شود، عنوان کرد: «بالاخره ورزش قهرمانی است و در جریان تمرینات و مسابقات ضرب‌خوردگی‌‌های متعددی به‌وجود می‌آید که بعضا به مصدومیت هم منجر می‌شود. در این میان کسی که کیفیت فنی بالاتری داشته باشد و مقاوم‌تر باشد می‌تواند با مصدومیت مواجه نشود.»


او درباره تست سلامتی که از سوی فدراسیون پزشکی در اردوهای تیم ملی روی ملی‌پوشان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: «این آزمایش‌ها کاملا لازم است و به نظرم لازم است که در هر دوره عملی می‌شود. بالاخره ما نیاز به سوپاپ اطمینانی داریم که مانع دوپینگ کشتی‌گیران متخلف شود. هرچند بچه‌های ما کاملا حساب شده از مکمل‌های خود استفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند داروهای ممنوعه ناخودآگاه آنها را از جریان رقابتی که باحریفان دارند،‌ دور کند.»


طلایی درباره فاصله گرفتن کشتی‌گیران ایران از فنون اصیل و فقر فنی که در کشتی‌های آنها، دیده می‌شود، تصریح کرد: «ما مطابق کشتی روز دنیا پیش می‌رویم و اگر در دورانی دیده شده که بچه‌ها فقط با هل دادن و بیرون انداختن حریفان خود به امتیاز می‌رسیدند به خاطر قوانین موجود در کشتی بود. مثلا در المپیک لندن ما شاهد این بودیم که از طریق فنون خاک محمد بنا توانست با شاگردان خود 3 مدال طلا برای ایران به ارمغان آورد. معتقدم که کشتی‌گیران ایرانی اسیر فقر تاکتیکی نیستند و طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی با حریفان خود کشتی می‌گیرند.»


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره درگیری‌هایی که در جریان رقابت‌های لیگ کشتی در استان البرز رخ داد، اظهارداشت: «بالاخره خیلی‌ها اشتباهات در قضاوت را برنمی‌تابند و البته که این مسئله فقط شامل حال کشتی نمی‌شود. دیدید که اشتباهات داور مسابقه پرسپولیس و استقلال خوزستان در اهواز باعث شد که تماشاگران سرو کله همدیگر را بشکنند و روز خونین و تلخی رقم بخورد. این چیزها نباید در ورزش بماند و کمیته‌های انضباطی فدراسیون‌ها باید برخورد بسیار شدیدی با مسببین درگیری‌ها داشته باشند.»


او درباره غیبت خود در رقابت‌های لیگ کشتی نیز بیان کرد: «نیازی به حضور من نبود چون کیفیت کشتی‌گیران تغییر خاصی نمی‌کند و ما نسبت به نفرات برتر شناخت لازم را داریم. بعید است کشتی‌گیری بتواند در مدتی کوتاه پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته باشد.»


طلایی درباره حضور خادم در اتحادیه جهانی کشتی خاطرنشان کرد: «قطعا این موضوع به نفع کشتی ایران است. امیدوارم که ما در تمامی مباحث بتوانیم به حق و حقوق خود برسیم. متاسفانه داوری‌ها برعکس آنکه اعلام می‌کنند ورزشی بوده، کاملا سیاسی و غیرورزشی انجام می‌شده و درسرتاسر دنیا این اتفاق انجام می‌شده است. دیدید که در فاصله کوتاهی که تا المپیک باقی مانده بود ثابت شد که روس‌ها دوپینگ می‌کردند و بسیاری از مدال‌ها را می‌خریدند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر