صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

متن قطعنامه پایانی نخستین گردهمایی سراسری مسئولان ساها استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی

نخستین گردهمایی سراسری مسئولان «ساها» اواخر مهر امسال در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار و در پایان این نشست دوروزه قطع‌نامه‌ای با 10 بند صادر شد.
کد خبر : 128282

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در قطعنامه پایانی نخستین گردهمایی سراسری مسئولان ساها استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، آمده است: با حمد و سپاس به درگاه پرودگار یکتا و با درود به ارواح طیبه شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان دانشگاه آزاد اسلامی که خود به عنوان مولود انقلاب اسلامی ایران روند توسعه خود را به سرعت طی کرده و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و تا به امروز در جایگاه غرور آفرین بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل به نماد اقتدار ایران زمین در عرصه‌های علمی و پژوهشی شده است، بار دیگر تحت حمایت‌های بی دریغ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ ریاست هیات‌ موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی و راهبری و هدایت عالمانه دکتر میرزاده؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، برگ سبز دیگری به کارنامه این دانشگاه اضافه شده است.


سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) که در اردیبهشت ماه سال یکهزار و سیصد و نود و چهار پا به عرصه وجود گذاشت طی کمتر از دو سال به یکی از عظیم ترین شبکه‌های آزمایشگاهی در کشور و منطقه تبدیل شده است و با اتکا به بیش از 11000 آزمایشگاه و کارگاه و بهره‌گیری از ده‌ها هزار دستگاه و 2873 کارشناس به مصداقی برای اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل تبدیل شده است. ما حاضران و شرکت‌کنندگان در این گردهمایی به عنوان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی نیز به سهم خود متعهد می‌شویم تلاش حداکثری خود را برای توسعه و بالندگی هرچه بیشتر سامانه ساها به انجام رسانیم و به همین منظور متعهد می‌شویم:


1-از همه ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه برای افزایش تولیدات علمی و پژوهشی استفاده نماییم.


2- متعهد می‌شویم در مهندسی مجدد و بهینه‌سازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های سامانه ساها بر اساس ماموریت‌های جدید این سامانه نهایت کوشش و تلاش خود را انجام دهیم.


3-ما متعهد می‌شویم برای استانداردسازی آزمایشگاه‌ها و استقرار الزامات استاندارد ISO17025 و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح از جمله سازمان ملی استاندارد، غذا و دارو و محیط زیست و ... نهایت توان خود را بکارگیریم.


4-ما حاضران در این گردهمایی متعهد می‌شویم که در چارچوب سیاست‌های جدید ساها نسبت به تجمیع تجهیزات پیشرفته و تاسیس مجتمع‌های آزمایشگاهی پیشرفته در سطح واحد و یا استان اقدام کنیم.



5-ما شرکت‌کنندگان بر آنیم تا از ظرفیت‌های استان برای اطلاع‌رسانی به هنگام و موثر در خصوص خدمات ساها به نحو احسن استفاده کنیم.


6-حاضران در این گردهمایی تمامی توان و ظرفیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه علمی کشور به کار خواهند گرفت.


7-ما متعهد می‌شویم برای افزایش بهره‌وری سامانه ساها طرح‌های مطالعاتی استانی را با هدف شناخت کامل نقاط قوت و ضعف و همچنین تهدیدها و فرصت‌های سامانه در سطح استان به کار گیریم.


8-ما متعهد می‌شویم با خریدهای هدفمند و برنامه مدار و اهتمام دوچندان در افزایش بهره‌وری، کالیبراسیون، نگهداری و تعمیر تجهیزات موجود با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها انجام دهیم.


9-ما حاضران در اولین گردهمایی سراسری ساهای دانشگاه از حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی، جناب آقای دکتر میرزاده و جناب آقای دکتر واشقانی و همه تصمیم گیران دانشگاه خواهشمندیم هدایت و حمایت خود از ساها را ادامه دهند تا این پدیده نوظهور بتواند مراحل تکوین و تکامل خود را به خوبی طی کند.


10- ما حاضران از میزبانی شایسته واحد تبریز اظهار تشکر و سپاس نموده و خواستار برگزاری هر شش‌ماه یکبار این نوع از گردهمایی‌ها هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر