صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
عضو شورای عالی نظام پرستاری:

وجود 30 هزار بهیار بیکار در کشور/شرح وظایف کمک پرستاری باید به صورت شفاف ابلاغ شود

عضو شورای عالی نظام پرستاری با توجه به تربیت کمک پرستار توسط وزارت بهداشت، گفت: بهتر است شرح وظایف کمک پرستاری به صورت شفاف ابلاغ شود و تداخلی هم با کارهای حرفه‌ای پرستاری نداشته باشد.
کد خبر : 128064

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زینب فدایی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر بهیار آموزش دیده داریم که متاسفانه همه آنها بیکار هستند، اظهار کرد: در سال ۹۴ معاونت پرستاری وزارت بهداشت تصمیم گرفت کمک پرستار تربیت کند که بهتر بود می‌آمدند و همین کمک بهیاران را توانمند می‌کردند و این طرح با اعتراض وسیع جامعه پرستاری روبه‌رو شده ولی علی رغم این اعتراضات و مخالفت‌ها به کار خود ادامه دادند تا اینکه اخیرا گروهی نیز فارغ التحصیل شدند.


فدایی ادامه داد: با وجود اینکه هنوز شرح وظایف مدونی برای آنها تعریف نشده اینها را به کار گرفتند و مهارت‌هایی هم که آموزش دیده‌اند در قالب تزریقات، پانسمان و تمام کارهایی یک پرستار آکادمیک است که این می‌تواند تهدیدی برای سلامت مردم و حرفه پرستاری باشد.


عضو شورای عالی نظام پرستاری اظهار کرد: به‌کارگیری این افراد بدون اینکه آموزش، مهارت، شایستگی و صلاحیت لازم را داشته باشند می‌تواند باعث افت کیفیت خدمات پرستاری شود و جان بیمارها را به خطر بیاندازد که خود تهدیدی برای ستون سلامت است.


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد در جاهایی آموزش دیده‌اند که صلاحیت آموزش این کار را ندارند به عنوان مثلا در شهر مرند جهاد دانشگاهی کلاس‌های کمک پرستار برگزار کرده بدون اینکه استاندارد و تجهیزات لازم را برای آموزش داشته باشد.


عضو شورای عالی نظام پرستاری عنوان کرد: بهتر است شرح وظایف کمک پرستاری به صورت شفاف ابلاغ شود و تداخلی هم با کارهای حرفه‌ای پرستاری نداشته باشد و در آموزش‌هایشان هم از جاهایی که صلاحیت لازم را دارند استفاده کنند که در این راه نظام پرستاری می‌تواند کمک کنده باشد.


دانشجوی دکترای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: چون این افراد مستقیما با سلامت مردم در ارتباط هستند و قرار است به مردم ارائه خدمت کنند واقعا جای نگرانی است و بهتر است مسئولان فکری برای این کار کنند، چرا که هم سلامت مردم و هم آینده شغلی پرستاران در معرض تهدید است.


انتهای پیام/

ارسال نظر