صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

پیروزی غرورآفرین دانشجویان واحد سوادکوه در مسابقات جهانی کشتی آزاد آمریکا

کمیل قاسمی و مرتضی رضایی قلعه، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه تیم ملی کشتی آزاد را همراهی می‌کردند پیروزی ایران را در مسابقات جهانی کشتی آزاد آمریکا رقم زدند.
کد خبر : 12782

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کمیل قاسمی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه نماینده سنگین وزن کشورمان در وزن ۱۲۵ کیلو گرم در مسابقات کشتی آزاد جهان در دیداری سرنوشت ساز به مصاف زاچ ری رفت که با برتری مقابل حریف، ششمین قهرمانی ایران را رقم زد.


در اواسط تایم اول داور به قاسمی اخطار ۳۰ ثانیه‌ای داد که آزاد کار کشورمان به دلیل امتیاز نگرفتن، داوران یک امتیاز به زارچ ری دادند که دو کشتی گیر با همین نتیجه وقت اول را به اتمام رساندند.


در وقت دوم این مبارزه کمیل قاسمی پرتحرک‌تر از حریف ظاهر شد و به همین دلیل حریف آمریکایی اخطار ۳۰ ثانیه‌ای دریافت کرد که با گذشت ۴: ۴۴ ثانیه کشتی یک بر یک به تساوی رسید که در ثانیه‌های پایانی کشتی زمانی که زاچ به پاهای قاسمی حمله کرد آزاد کار کشورمان به پشت حریف رفت و این مبارزه حساس با نتیجه ۳ بر یک به سود قاسمی به پایان رسید و موجب قهرمانی تیم ایران در جام جهانی شد.


مرتضی رضایی قلعه یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد سوادکوه در وزن ۷۴ کیلوگرم بعد از پیروزی برابر علی شعبان اف و جبرئیل حسن اف آزاد کاران سر‌شناس و عنوان دار بلاروس و جمهوری آذربایجان در سومین مبارزه خود در جام جهانی جردن باروفس دارنده دو مدال طلا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ قهرمانی جهان و قهرمان المپیک لندن را رو در روی خود داشت که در این نبرد سنگین کشتی گیر آمریکایی موفق شد رضایی را شکست دهد تا دومین پیروزی آمریکا مقابل ایران را کسب کند.


تقی لطیفی شیردار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با تبریک به ملی پوشان کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران مراتب تقدیر خود را به کشتی گیران قهرمان این واحد دانشگاهی اعلام کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: کمیل قاسمی
ارسال نظر