صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

روسیه آتش‌بس حلب را تا عصر امروز تمدید کرد

ارتش روسیه از تمدید آتش‌بس در حلب به مدت 24 ساعت دیگر یعنی تا عصر امروز شنبه خبر داد.
کد خبر : 127679

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد:‌ «ژنرال سرگئی رودسکوی، مسئول ستاد فرماندهی ارتش روسیه روز گذشته (جمعه) اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به درخواست نماینده سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی دیگر آتش‌بس در حلب را به مدت 24 ساعت تا ساعت 19 امروز شنبه (به وقت محلی) تمدید کرده است.»


در حال حاضر هشت گذرگاه برای خروج ساکنان و جنگجویانی که مایل به ترک مناطق شرقی حلب که تحت کنترل معارضان سوری است، ایجاد و از صبح پنج‌شنبه گذشته روند خروج آغاز شده است.


رودسکوی گفت: «گذرگاه‌های انسانی که ما برای خروج غیرنظامیان ایجاد کرده‌ایم همچنان در معرض حملات تروریست‌ها قرار دارد. افراد مسلح از آتش‌بس برای انجام حمله گسترده استفاده می‌کنند.»


وی افزود: «هشت نفر از نیروهای زخمی شده احرارالشام، یکی از شاخص‌ترین گردان‌های معارض سوری از گذرگاه‌های انسانی از حلب خارج و به‌وسیله ارتش روسیه درمان و پذیرایی شدند. هفت غیرنظامی نیز توانستند از حلب خارج شوند.»


ژنرال رودسکوی تاکید کرد: «ارتش روسیه زمینه‌های لازم را برای خروج غیرنظامیان فراهم آورده است. همچنین حدود نیم میلیون اعلامیه در حلب پخش شد تا غیرنظامیان راه خروج خود را پیدا کنند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر