صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

عملیات موصل؛ عراق توافق با ترکیه را تکذیب کرد

ارتش عراق روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون توانسته‌اند یک شهرک و 51 روستا را از تسلط داعش درآورند و 473 داعشی را بکشند.
کد خبر : 127640

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد: «مرکز رسانه‌ای الإعلام الحربی اعلام کرد که ارتش عراق از بامداد دوشنبه گذشته که عملیات آزادسازی موصل با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق آزاد شده تاکنون توانسته است 51 روستا و همچنین شهرک بارتیلا واقع در 20 کیلومتری شرق موصل را آزاد کند.»


این 51 روستا در امتداد خطوط پیشروی نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه در شمال، شرق و جنوب شهر موصل واقع شده‌اند.


الإعلام الحربی اعلام کرد از آغاز عملیات تاکنون در درگیری‌هایی میان نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش، 473 نفر از افراد مسلح داعش کشته شده‌اند ولی گزارشی از خسارت نیروهای عراقی منتشر نشده است.


عراق توافق با ترکیه درباره مشارکت در عملیات موصل را تکذیب کرد


پایگاه خبری الغد پرس به‌نقل از سعد حدیثی، سخنگوی رسمی دولت عراق توافق با ترکیه درباره عملیات موصل را تکذیب و اعلام کرد که آنکارا هیچ نقشی در این عملیات ندارد.


حدیثی گفت: «ما نسبت به آنچه اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا درباره توافق بر سر جزئیات نقش احتمالی ترکیه در عملیات موصل گفته، اطلاعی نداریم و دولت عراق خود درباره این موضوع تصمیم می‌گیرد و باید با آن موافقت کند.»


اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که برای دیدار با مقام‌های ترکیه به این کشور سفر کرده است اعلام کرده بود که بغداد و آنکارا درباره اصل حضور ارتش ترکیه در عملیات آزادسازی موصل توافق دارند.

وی تاکید کرد: «دولت عراق تا به این لحظه با ترکیه بر سر حضور نیروهایش در خاک عراق به توافقی دست نیافته است و نمی‌توانم درباره اظهارات یک وزیر از کشوری دیگر توضیحی بدهم.»


سخنگوی رسمی دولت عراق تاکید کرد بغداد ساختاری برای پذیرش حمایت امنیتی و نظامی از سوی کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای ائتلاف بین‌المللی دارد و هر کشوری که مایل به حمایت از عراق در زمینه نظامی و جنگ علیه تروریسم باشد باید درخواست رسمی را به دولت عراق بدهد. این روند قانونی است که طبق آن حاکمیت عراق حفظ می‌شود.»


اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که برای دیدار با مقام‌های ترکیه به این کشور سفر کرده است اعلام کرده بود که بغداد و آنکارا درباره اصل حضور ارتش ترکیه در عملیات آزادسازی موصل توافق دارند.


کارتر که با تلویزیون سی‌ان‌ان ترک گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود: با وجود شکل‌گیری چنین توافقی، هنوز جزئیات و کیفیت حضور ترکیه در عملیات آزادسازی موصل مشخص نشده و در این زمینه دولت عراق باید تصمیم‌گیری کند.


عناصر داعش برای ناشناس ماندن، روی خود را بپوشانند


از سوی دیگر وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز به‌نقل از یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: «گروه داعش به نیروهای خود دستور داده است تا از تجمع در خیابان‌های موصل خودداری کنند و در مناطق مختلف اقدام به انداختن عکس یادگاری نکنند.»


این منبع افزود: «گروه داعش از عناصر محلی خود نیز خواست تا برای شناخته نشدن، صورت خود را بپوشانند و با هدف تقویت مواضع خود و مقابله با قیام مردمی که در روزهای گذشته آغاز شده است، از منطقه ای به منطقه دیگر نقل مکان کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر