راهاندازی سامانه پاسخگویی مراجعان در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی/ حدود ٢٠ درصد تولید علمی ایران سهم دانشگاه آزاد اسلامی است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در ابتدای این جلسه دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تسلیت مجدد ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان این مراسم را سرمایهای برای کشور ایران دانست و آن را یک حرکت فرهنگی و اجتماعی عظیم برشمرد که باید از ظرفیت آن نه تنها در طول ایام محرم و صفر که در همه سال از آن استفاده شود.
او گفت: «نباید از ادبیات ضعیف در بزرگداشت این قیام استفاده کرد، از معاونت فرهنگی میخواهیم که در راستای ترویج و تحکیم ادبیات و آئین فاخر سوگواری سالار شهیدان تلاش کنند که البته اقدامات گسترده و خوبی در این راستا توسط این معاونت انجام شده است.»
به عنوان نخستین مصوبه جلسه، مشکل صدور مدرک فارغالتحصیلان واحد الکترونیک حل شد، براساس گزارش کمیسیونهای یک و دو هیات رئیسه مقرر شد این دانشجویان برای انجام امور مربوط به مدارک خود به واحد الکترونیکی مراجعه کنند.
دکتر فرهاد حسینزاده لطفی نیز گزارشی از کمیسیون شماره یک هیات رئیسه، و گزارشی از فرایند جذب و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت و اعلام نتایج آن ارائه کرد.
در ادامه جلسه دکتر مصطفی دعاگویی رئیس مرکز حوزه ریاست گزارشی از راهاندازی سامانه پاسخگویی دانشگاه ارائه کرد.
او گفت: «در این راستا 4 پروژه پیگیری شد که یکی از موارد آن راهاندازی تلفن گویا بود، در کنار آن اداره پاسخگویی حضوری نیز تشکیل شد که در همه ساعات اداری در سازمان مرکزی پاسخگوی مراجعان هستند.»
دعاگویی ادامه داد: «اطلاع رسانی پیامکی نیز پس از ثبت پرونده به مراجع انجام میشود و مراجعان از طریق سامانه http://pasokhgoo.iau.ir و با وارد کردن کد رهگیری میتوانند درخواستهای خود را پیگیری کنند.»
در ادامه این جلسه مهندس بهزاد نخکوب مدیرکل اجرایی حوزه ریاست نیز در این جلسه با اشاره به طراحی ساختار اداره پاسخگویی با حضور کارشناسان خبره برای ارائه مشاوره و راهنمایی و پاسخگویی گفت: «علاوه بر کارشناسان اداره پاسخگویی همه ارکان سازمان رابطان خود را به این اداره معرفی کردند و جلسات توجیهی و آموزش برایشان گذاشته شد.»
به گفته نخکوب با یکسانسازی کد رهگیری و پیگیری در سامانه پاسخگو همه مراجعان امکان پیگیری مکاتبات خود را دارند و در پیامکی این کدرهگیری برایشان ارسال میشود.
مدیرکل اجرایی حوزه ریاست به راهاندازی سامانه اینترنتی پاسخگویی مرکز حوزه ریاست اشاره کرد و گفت: «تهیه و نصب کیوسکهای اطلاعرسانی با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و معاونت اداری و مالی از دیگر اقدامات حوزه ریاست در راستای انجام پاسخگویی بود.»
او افزود: «نیازسنجی و بروزرسانی تجهیزات سختافزاری و راهاندازی سامانه گویای پاسخگویی سازمان مرکزی باعث شد تا در کل موارد مراجعات به سازمان کاهش پیدا کند.»
نخکوب با اشاره به بهسازی و تکمیل خطوط ارتباطی سازمان مرکزی، افزود: «راهاندازی سامانه گویا 4748 و امکان پیگیری همه درخواستها از جمله نقل و انتقالات در این سامانه باعث کاهش مراجعات به معاونت دانشجویی فرهنگی شده است.»
او درباره اضافه شدن ساها به منوی اصلی سامانه ارتباط تلفنی گفت: «از محاسن این سیستم امکان مانیتورینگ پاسخگویی نهادهای مختلف به مردم و مراجعان است و میتوان با گزارشگیری مشخص کرد چگونه ارتباط با معاونتها و ادارات مختلف برقرار میشود. این سیستم قابلیت پیادهسازی در کل کشور دارد و پیشنهاد میشود این سامانه در واحدهای مختلف پیادهسازی شود.»
دکتر حمید میرزاده نیز درباره این گزارش گفت: «مردم ولی نعمت دانشگاه هستند و پاسخگویی به مردم و مراجعان و اقناع ایشان از وظایف کارکنان و مدیرن سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است. بنابر مصوبه هیات رئیسه این سیستم باید در کل دانشگاه آزاد اسلامی تسری پیدا کند.»
در این جلسه پس از گزارش دکتر حبیبالله اسماعیلی نماینده معاونت دانشجویی و فرهنگی مقرر شد در برگزاری همایشها، جشنواره و کنفرانس نهایت صرف جویی و کاهش هزینههای تشریفات و مانند آن به عمل آید.
براساس گزارش ارائه شده از سوی معاونت پژوهشی؛ رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در مهر 95 براساس اعلام پایگاه ESI به 162 جهان رسیده همچنین بیش از 50 درصد کل مقالات نمایه شده در ESI در سال اخیر در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شد که نشانگر پیشرفت دانشگاه در این زمینه و حرکت به سمت کیفیسازی و کمک به سرعت پیشرفت علمی ایران است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان، نباید کاهش پیدا کند. در حال حاضر حدود ٢٠درصد تولید علمی ایران سهم دانشگاه آزاد اسلامی است.
از طرفی با حرکت در راستای کیفی شدن مقالات دانشگاهآزاد اسلامی میزان ارجاعات به هرمقاله نیز افزایش داشت به طوری که میزان ارجاع به هرمقاله از 4.57 به 4.82 رسیده است.
انتهای پیام/