صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
گروه هنری و پژوهشی «دگره» با همکاری «مکتب تهران» برگزار می‌کند:

دیدار متن با شاعران پیشرو و تجربه گرا/ اولین نشست با رویا تفتی

گروه «دگره»قصد دارد با پرداخت به قابلیت‌های اجرایی متن‌های پیشرو در شعر و داستان، در راستای نزدیک‌کردن مخاطبان تئاتر و ادبیات و همکاری خلاقانه اهالی این دو وادی هنر و در آینده تلاش کند و سلسله نشست‌های «دیدار متن» گامی در این مسیر است.
کد خبر : 127310

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اولین جلسه این برنامه شعرخوانی رویا تفتی با عنوان تقدیم به نام خانوادگی مورخ پنجشنبه 29 مهرماه 1395 در ساعت 17:30 در موسسه مکتب تهران واقع در خیابان کریم خان زند,خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی), کوچه کیوان, شماره 8 برگزار می‌شود لازم به ذکر است حضور دراین جلسات برای علاقه مندان آزاد و رایگان است.


گروه پژوهشی دگره در پی اجرای نمایش‌هایی با رویکرد به «زبان» و «متن» و علاقه به ادبیات پیشرو بر آن شد ادبیات را به تماشا بنشیند؛ اولین حرکت این گروه دعوت اهل قلم به تماشای «صفر» که نمایشی پیشرو و خلاقانه در متن و اجرا و دعوت تئاتری‌ها به شنیدن شعر زبان‌محور بود. این آشنایی برای هر دو طرف ذوق‌آور و جذاب بود و واکنش‌ها به شعر و نمایش گروه را برآن داشت که این حرکت را قدم‌ به قدم ادامه دهد و با دومین دعوت از شاعران و نویسندگان برای دیدن نمایش «حرف، حرف، حرف؛ فیلیپ گلس قرص نانی می‌خرد؛ گونه‌های مرگ تروتسکی» ایده‌هایی برای اجرای شعر را با آن‌ها در میان بگذارد و پیشنهادهای آن‌ها را بشنود.


اولین تمرکز دگره برای نزدیک‌کردن متن ادبی و اجرا بر شعرهای زبان‌محور بود که حاصل گفت‌وگو با شاعران دربارۀ متن‌هایی از آن دست بود که به نمایش نزدیک می‌شوند و می‌توان در یک نشست کافه‌ای به تماشای خواندنشان نشست.


نشست‌های پیش روی دگره که مانند برنامۀ سال گذشته با اجرای نمایش زبان‌محور و پژوهشی، این بار به نام «سه‌زبانه»، همراه است به مرور شعر تجربه‌گرا و زبان‌محور در قالب دیدار با شاعران «پیشرو و تجربه گرا» می‌پردازد. شنیدن و خواندن شعر شاعرانی که اشتراکشان در این است که کار ادبی جدی خود را در دهۀ هفتاد آغاز کرده و با وجود تمایزهای آشکاری که دارند همواره میل به تجربه‌گرایی در آثارشان دیده می‌شود و هیچ‌گاه به سمت عامه‌پسندشدن نرفته‌اند.


شمس آقاجانی، علی قنبری، مهرداد فلاح، علیرضا آدینه، عباس حبیبی‌بدرآبادی، هوشیار انصاری‌فر و محمد آزرم، شاعرانی دیگری هستند که در ادامه نشست‌های «دیدار متن» حضور داشته و به شعرخوانی خواهند پرداخت.


انتهای پیام/

برچسب ها: مکتب تهران
ارسال نظر