صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
هفته نهم لیگ برتر؛

برانکو عملیات خوزستان را ممکن می‌کند/ قلعه‌نویی و شاگردانش به دنبال بازگشت به صدرجدول

پرسپولیس برای حفظ صدرجدول به شکست مدافع عنوان قهرمانی در خانه‌اش در هفته نهم لیگ می‌اندیشد.
کد خبر : 127019

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا با برگزاری 8 دیدار دنبال می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ها تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی به مصاف حریفان خوزستانی خود می‌روند.


از ساعت 15 امروز در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی، شاگردان امیر قلعه‌نویی میزبان فولادخوزستان خواهند بود. آنها هفته گذشته با توقف در خانه سایپا 2 امتیاز از دست دادند و جای خود را در صدر جدول به پرسپولیس دادند. قطعا تراکتوری‌ها تلاش خواهند کرد تا فولادی‌ها را شکست دهند و در بالای جدول باقی بمانند. هرچند فولاد در 4 بازی گذشته دروازه اش باز نشده و با 8 امتیازی که گرفته حالا به میانه جدول رسیده است و در تبریز هم به دنبال امتیاز است.


در دومین بازی امروز پرسپولیس که سرحال‌ترین تیم لیگ است و در 8 بازی گذشته 18 امتیاز گرفته و به رتبه نخست جدول تکیه زده‌است در خانه استقلال خوزستان بازی سختی را خواهد داشت. حریف سرخ‌پوشان قهرمان فصل گذشته لیگ بوده که در هفته گذشته ماشین‌سازی را درخانه‌اش شکست داد تا در رده پنجم بایستد. مشکلات مالی آبی‌های خوزستان این روز ها خیلی زیاد است و این موضوع باعث شده‌ تا تمرکز بازیکنان این تیم پایین بیاید و قطعا این مسئله به سود پرسپولیسی است که با هدایت متفکرانه برانکو ایوانکوویچ مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر است.


همزمان با دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران نفت‌تهران به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود. علی دایی هفته گذشته شکست تلخی را برابر پرسپولیس متحمل شد و تیمش بعد از مدت‌ها در یک مسابقه بیش از 2 گل خورد. در آن سوی میدان ذوبی‌ها موفق شدند در دربی اصفهان سپاهان را شکست دهند و با شرایط روحی بسیار بهتری به دیدار نفتی‌ها می‌آیند.


اما در مهم‌ترین دیدار روز جمعه استقلال در ورزشگاه آزادی از سایپا پذیرایی می‌کند. شاگردان منصوریان هفته گذشته دومین پیروزی خود در لیگ را کسب کردند و کمی به وضعیت خود سروسامان بخشیدند. آنها با 10 امتیاز در جدول هفتم هستند و امیدوارند برابر سایپایی که در رده سیزدهم ایستاده برنده شوند تا در میان تیم‌های بالای جدول قرار بگیرند. مهم‌ترین ضعف استقلال در خط حمله است. در مقابل سایپا هم اگر نتیجه را ببازد احتمال دارد با حسین فرکی خداحافظی کند چرا که زمزمه‌های حضور یحیی گل‌محمدی مربی مستعفی ذوب‌آهن روی نیمکت نارنجی‌پوشان به گوش می‌رسد.


در دیگر بازی‌های روز جمعه پدیده که نتایج ضعیفش باعث شده حضور در رده پانزدهم جدول سهم این تیم مشهدی شود برابر پیکانی که با 2 پیروزی متوالی خود را به رده چهارم جدول رسانده قرار می‌گیرد.اگر مجید جلالی بتواند در مشهد تیم رضا مهاجری را هم شکست دهد آن وقت نمره کارنامه خود را در پیکان بالاتر می‌‌برد.


صنعت‌نفت آبادان در خانه با ماشین‌سازی قعرنشین بازی می‌کند. زردپوشان آبادانی به واسطه امتیازات خوبی که گرفتند وضع خوبی در جدول دارند و اگر بتوانند ماشین‌سازی را شکست دهند آرام آرام رسول خطیبی را به درب خروج باشگاه ماشین‌‌سازی هدایت می‌کنند.


سپاهانی‌ها که با آوردن عبدالله ویسی مربی تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر اهداف بزرگی را دنبال می‌کردند در 8 بازی قبلی 4 شکست را پذیرفته‌اند وضع مناسبی در جدول ندارند و اگر ویسی این هفته نتواند سیاه‌جامگان را شکست دهد، جایگاه خود را متزلزل تر از گذشته می‌بیند. نماینده مشهدی لیگ برتر هم به دنبال این خواهد بود که از اصفهان با امتیاز به خانه برگردد.


صمد مرفاوی که نتایج نسبتا خوبی در ابتدای لیگ با صبای قم گرفته بود به مرور با تساوی‌ها و شکست‌هایی روبه‌رو شد که تیمش را به رده چهاردهم رسانده است. آنها در این هفته به دیدار گسترش فولادی می‌روند که هفته پیش اولین پیروزی خود در لیگ برتر را به‌دست آوردند و حالا با روحیه بهتری به قم می‌روند تا با امتیاز به تبریز برگردند.


برنامه کامل هفته نهم به شرح زیر است:


پنجشنبه 29 مهر 95
تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان– ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی - ساعت 15:00
محمدرضا اکبریان – تورج عیوض محمدی – محمدرضا مدیرروستا – پیروز سیف اله پور – ناظر: علی خسروی


نفت تهران – ذوب آهن اصفهان– ورزشگاه تختی تهران ساعت 16:45
اشکان خورشیدی – محمدرضا ابوالفضلی – حسن یوسفی – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمد پیروزرام


استقلال خوزستان – پرسپولیس تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 16:45
حسین زرگر – سعید قاسمی – حسن انتظاری – روح اله شریفی – ناظر: محمود رفیعی


جمعه 30 مهر 95
صنعت نفت آبادان – ماشین‌سازی تبریز– ورزشگاه تختی آبادان ساعت 16:45
محمدرضا فغانی – بابک داوری – فرزاد بهرامی – رضا تارخ – ناظر: سعید بطحایی


صبای قم – گسترش فولاد تبریز– ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 16:50
رضا کرمانشاهی – محمد عطایی – محمدرضا طالبی – امید سعید فر – ناظر: ابراهیم میرزابیگی


پدیده خراسان – پیکان تهران– ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 15:00
محمدحسین زاهدیفر – هادی طوسی – امیررضا آشورماهانی – کوپال ناظمی – ناظر: خداداد افشاریان


فولاد مبارکه سپاهان – سیاه‌جامگان مشهد– ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 16:45
سیدمهدی سیدعلی – محمد راهی – محمدجواد مداح – وحید صالحی – ناظر: زاهد بحرینی


استقلال تهران – سایپا تهران– ورزشگاه آزادی تهران ساعت 16:45
موعود بنیادی فر – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – جواد محمدی – ناظر: نادر جعفری




انتهای پیام/

ارسال نظر