صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

صادرات ایران به عراق 20 درصد افزایش یافت

مدیر امور تجاری ایران و عراق در سازمان توسعه تجارت از افزایش 20 درصدی صادرات کالاهای غیر‌نفتی ایران به عراق در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان صادرات ایران به عراق در سال گذشته به 6 میلیارد و 182 میلیون دلار رسید.
کد خبر : 12695

مجید قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل بی‌ثباتی‌های امنیتی عراق و جنگ در این کشور، ترکیب صادرات ایران از مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی به مواد غذایی و دارو تغییر کرد، گفت: سال گذشته صادرات خدمات فنی مهندسی به عراق با 60 درصد کاهش به رقم 508 میلیون دلار رسید، در حالی که این عدد در سال 92 یک میلیارد و 267 میلیون دلار بود.


وی میزان واردات ایران از عراق را در سال گذشته 60 میلیون دلار اعلام کردو گفت:آهن قراضه و باتری‌های مستهلک، بیشترین اقلام صادراتی عراق به ایران بوده است.


او ادامه داد: در سال گذشته میزان درآمد ایران از محل ترانزیت به عراق یک میلیارد و 290 میلیون دلار بوده‌ است.


به گفته مدیر امور تجاری ایران و عراق در سازمان توسعه تجارت ایران، عراق در سال گذشته 592 میلیون دلار برق از ایران خریداری و نزدیک به 10 میلیون دلار در کشورمان سرمایه گذاری کرده‌ است.


قربانی در مورد درآمدزایی ایران از محل ورود گردشگران زیارتی و درمانی عراقی نیز اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد دلار ارز از محل ورود گردشگران زیارتی و درمانی عراق عاید کشور شد که این رقم در صورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت می‌تواند بیش از پیش افزایش یابد.


مدیر امور تجاری عراق میزان مبادلات تجاری میان ایران و عراق را بیش 10 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: به هیچ وجه ظهور گروه تروریستی داعش نتوانست بر روند صعودی مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاثیر بگذارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر