صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با آنا:

دانش مربیان ایرانی آسیایی است نه جهانی/ به دنبال کسب سهمیه المپیک هستیم

رییس فدراسیون قایقرانی گفت : به دنبال این هستیم که در سال 94 بتوانیم انتظاراتی که از قایقرانی وجود دارد را بر آورده کنیم.
کد خبر : 12677

غلامرضا امینی در گفت و گو با خبر نگار ورزشی خبر گزاری آنا با این توضیح که 3 رشته جهانی که هر کدام به صورت مجزاء یک فدراسیون هستند در قالب یک فدراسیون در ایران اداره می شود گفت: رشته آب‌ های آرام یکی از دو رشته المپیکی قایقرانی است. این رشته به دو رشته‌‌ کانو کانادایی و کایاک تقسیم می شود که این دو رشته در مسابقات قوانین مشترکی دارند. اسلالوم نیز دیگر رشته‌ المپیکی قایقرانی است. در اسلالوم مهارت و قدرت ورزشکاران در آب‌های خروشان از عوامل تعیین کننده در مسابقات است. دیگر رشته‌ای که زیر نظر فدراسیون قایقرانی اداره می‌شود رشته‌ کانوپولو است. این 3 رشته در دنیا فدراسیون مجزاء دارند اما در ایران در قالب یک فدراسیون اداره می‌شوند که این موضوع کمی کار را برای ما مشکل کرده‌است.»


رییس فدراسیون قایقرانی در ادامه افزود: «با توجه به شرایط موجود و توضیحاتی که ارائه دادم مجموعه ما تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ است تا در رقابت‌های آسیایی و جهانی به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم. ورزشکاران ما به خوبی می‌دانند در صورت عدم نتیجه گیری در این مسابقات نمی توانند سهمیه المپیک ریو را کسب کنند. به آنان گفته‌ام که هدف اصلی ما در سال جدید کسب سهمیه بازی های المپیک است. »


وی در ادامه گفت: «در دو رشته روئینگ و کاناکایاک اردوهای خود را در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آقایان و بانوان آغاز کرده‌ایم. نفرات برگزیده اردوها به مسابقات آسیایی چین و اندونزی اعزام می شوند تا برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان خود بروند. مسابقات روئینگ مهر ماه در شهر شیاسی چین برگزار می شود اما تیم کاناکایاک ما شهریور ماه و در شهر جاکارتا به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.


امینی در ادامه با ابراز نگرانی از شرایط تیم آب‌های آرام ایران خاطرنشان کرد: «ورزشکاران ما در این رشته با حریفان سر سختی رقابت خواهند داشت. جدا از این مسئله عمده‌ترین مشکل ما حضور تنها یک قایق در این مسابقات است.با توجه به وضعیتی که با آن مواجعه هستیم باید تلاش بیشتری را قایقرانان ما از خود نشان دهند.»


وی در خصوص حضور مربی خارجی و توافق فدراسیون ایران با فدراسیون قایقرانی لهستان و آلمان جهت حضور مربیان خارجی در ایران گفت: «دانش مربیان ما برای رقابت‌های آسیایی خوب است. به همین دلیل باید فکری به حال مسابقات جهانی می کردیم از این رو توافق نامه‌ای را با دو فدراسیون لهستان و آلمان امضاء کردیم. این توافق‌نامه به گونه‌ای است که هم از دانش مربیان در کسب دانش روز استفاده می کنیم و هم ورزشکاران ما می‌توانند در اردوهای آنان شرکت کنند.»


امینی در پایان به وضعیت محسن شادی اشاره کرد و افزود: «شادی در حال حاضر به دلیل گرفتاری های شخصی در اردوها حضور ندارد. اما با لی ئو مربی چینی اش مکاتبه ای داشته ایم تا شادی به همراه ورزشکارانی که سهمیه المپیک می گیرند به چیناعزام شوند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک قایقرانی
ارسال نظر