صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل خانه سینما:

هزینه بالای بازاریابی مانع بزرگی بر سر راه تبلیغ درست کالاهای ایرانی است

مدیر عامل خانه سینما گفت: یکی از بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه تبلیغ درست کالاهای ایرانی، بالا و کمرشکن بودن هزینه‌های تبلیغاتی و بازاریابی است.
کد خبر : 126757

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما با اشاره به برگزاری جشنواره ایران ساخت، گفت: با توجه به اینکه رویکرد جشنواره ایران ساخت یک رویکرد ملی و همه گیر است، باید در کنار این جشنواره برای بازاریابی درست محصولات تولید شده ایرانی راه حلی پیدا کنیم.


وی افزود: خانه سینما یکی از مکان هایی است که همیشه حمایت از تولیدات ایرانی را به صورت جدی و دایمی پیگیری و اجرایی کرده است؛ اما حمایت از تولیدات ایرانی نیاز به تضمین کیفیت کالا دارد.


به گفته شاهسواری، اگر کیفیت کالاهای ایرانی بالا باشد و مردم از این موضوع مطمئن شوند قطعا به سمت خرید کالای داخلی تمایل خواهند یافت ولی متاسفانه هنوز در این زمینه با مشکلات و کمبودهایی روبرو هستیم.


عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» تصریح کرد: مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، فقدان مالکیت معنوی محصولات تولید شده ایرانی است که تولیدکنندگان و بعضا مصرف کنندگان را با مشکل مواجه کند که باید در این زمینه نیز اقدامات موثری صورت گیرد.


مدیر عامل خانه سینما با اشاره به اینکه هزینه بازاریابی و تبلیغات بسیار زیاد است، گفت: هزینه های بازاریابی و تبلیغات در کشور بالا است و تولیدکنندگان نمی توانند به راحتی محصولات خود را تبلیغ کرده و به مردم معرفی کنند به همین دلیل در رقابت بین محصولات داخلی و خارجی شکست خورده و مردم هم به سمت محصولاتی راغب می شوند که تبلیغات گسترده تری دارد.


فضای مناسب برای فرهنگسازی و تبلیغ محصولات باکیفیت ایرانی


وی همچنین بیان کرد: استفاده از فضای مجازی و تولید محتوا در آن در ترویج استفاده از محصولات ایرانی بسیار تاثیرگذار است و می توانیم از فضای خوب به وجود آمده در فضای مجازی برای فرهنگسازی و تبلیغ محصولات با کیفیت ایرانی استفاده کنیم.


شاهسواری، با بیان اینکه ارتباط سینما با مردم بسیار ارتباط تنگاتنگی است، گفت: با توجه به اینکه در جشنواره «ایران ساخت» بخشی به عنوان بخش مردمی در نظر گرفته شده، خانه سینما می تواند برای این بخش کمک خوبی به جشنواره کرده و پتانسیل بالایی در این بخش داریم.


براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند. این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر