صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی

نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی برگزار می‌شود

در حاشیه نخستین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی ، نمایشگاه نقاشی با موضوع عاشورا و عزاداری در محرم در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 126725

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه لباس هاس عاشورایی، در این نمایشگاه آثارارزشمندی که نمایش دهنده مفاهیم بلند عاشورایی اند، برای بازدید کنندگان به نمایش در می آیند.


بر اساس این گزارش حدود 20 تابلو نقاشی در این بخش برای مخاطبان به نمایش در می آیند که همگی توسطان هنرمندان خلاق دانشگاه الزهرا(س) در حوزه دینی خلق شده اند.


نخستین نمایشگاه لباس های عاشورایی ، 26 مهر تا دوم آبان در تالار وحدت تهران از ساعت 10 تا 18 میزبان مخاطبان و علاقه مندان است.


آماده هر گونه حمایت مادی و معنوی از ترویج آثار عاشورایی هستیم


نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از برگزارکنندگان این نمایشگاه که ظرفیت لباس را برای انتقال پیام‌های ارزشمند و فرهنگی امام حسین (ع) فراهم کردند، تشکر و آمادگی مجلس را برای حمایت‌های معنی و اعتباری برای این گونه اقدامات اعلام کنم.


وی گفت: لباس پیام دارد. امروز این پارچه‌های سیاه و مشکی پیامی دارند که می‌تواند با دوخت و رنگ‌ها و نقش‌های متفاوت مطلب خاصی در یک منطقه از کشور انتقال دهد.


در کمیسیون فرهنگی مجلس تعامل مناسبی با کارگروه ساماندهی مد و لباس برای مراقبت از مفاهیم دینی داریم و موضوع مد و لباس که کارکردهای فرهنگی بسیاری دارد می تواند با مراقبت زیاد زمینه انتقال مفاهیم عاشورایی را فارهم آورد.


وی ادامه داد: تلاش داریم در تعامل با کارگروه ساماندهی مد و لباس، دستگاه‌ها را ملزم کنیم که قوانینی که امروز در ارتباط با مدیریت لباس‌ها وجود دارد را رعایت کنند. باید اراده‌ها را تقویت کنیم تا زمینه ورود آثار غیرقانونی را در حوزه مد و لباس به کشور از بین ببریم. باید اعلام کنم مجلس به شکل جدی به این مساله ورود کرده و الزام‌های بیشتری را برای نهادها و دستگاه‌های مسوول برای اجرایی شدن هر چه بیشتر قوانین اعمال خواهد کرد.


حجت‌الاسلام پژمان‌فر بیان کرد: مجلس از کلیات معافیت مالیاتی تولیدکنندگان که کارگروه ساماندهی مد و لباس دنبال می کند، حمایت می‌کند. لازم می‌دانم از کسانی که از ظرفیت لباس برای انتقال پیام فرهنگی سیدالشهدا استفاده کرده‌اند تشکر کنم. مجلس هر نوع حمایتی در حوزه اعتبارات که لازم باشد را در این زمینه انجام می‌دهد. بسته پیشنهادی از معافیت مالیاتی درباره تولید که موجب توسعه در این زمینه شود را باید به ما بدهند، ما نیز دریغ نخواهیم کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تالار وحدت
ارسال نظر