صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
محسن رضوانی در گفت‌وگو با آنا؛

چرا حساب فدراسیون‌ها در بانکی نباشد که بتوانیم وام بگیریم؟/ وزارت ورزش هنوز به ما بودجه نداده است

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: به نظرم سجادی برای ورزش ایران منشا خیر است. او یکی از متخصصین امر ورزش است که سال ها نامش با ورزش کشور عجین شده  است و بنابراین می‌تواند در این مقطع به ورزش ایران کمک کند.
کد خبر : 126361

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره آخرین وضعیت شنا گفت: «طبق تفاهم نامه فدراسیون شنا با کشور گرجستان قرار بر این شده که اردوهای مشترکی با این کشور داشته باشیم و امروز هم این اردو به پایان می‌رسد و تیم گرجستان به کشورشان بر می‌گردند. این اردو کمک بسیار زیادی به شنای ایران می کند چرا که شناگران گرجستانی شرایط بسیار خوبی دارند و در المپیک ریو چندین مدال طلا کسب کردند. قرار است یک بار تیم ملی گرجستان به ایران بیایند و بار دیگر تیم ایران برود.»


وی در پاسخ به دستور وزارت ورزش به فدراسیون های ورزشی مبنی بر اینکه حساب فدراسیون را از بانک ملی به سه بانک خصوصی انتقال دهند، گفت: «این موضوع به ما ابلاغ نشده است و من از آن بی اطلاع هستم. سال گذشته فدراسیون شنا با بانک دی تفاهم نامه‌ای امضا کرد اما به دلیل مشکلاتی که برای مدیرعامل این بانک اتفاق افتاد تفاهم نامه ما با این بانک ابتر باقی ماند اما دوباره امسال این موضوع را پیگیری کردیم و قرار است حساب در آمدی فدراسیون شنا را به بانک دی انتقال دهیم.»


وی همچنین در ادامه بیان کرد: «از طرف وزارت ورزش به فدراسیون ما این موضوع ابلاغ نشده است که حساب‌های فدراسیون را به این سه بانک انتقال دهیم اما اگر اتفاق بیافتد فکر می‌کنم به نفع فدراسیون‌ها باشد چرا که می توانند از بانک های خصوصی وام بگیرند و بخشی از مشکلات مالی فدراسیون ها برطرف شود.»


رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در واکنش به اینکه بودجه‌ای از طرف وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون آنها واریز شده است یا خیر، گفت: «متاسفانه هنوز بودجه‌ای از طرف وزارت به فدراسیون ما واریز نشده و در این شرایط که مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و 35 شناگر هم قرار است به این رقابت ها اعزام شوند به این بودجه نیاز داریم. البته با توجه به تغییراتی که در راس وزارت ورزش رخ داده است این واریز بودجه ممکن است با تاخیر انجام شود.»


وی همچنین در مورد تغییراتی که در راس وزارت ورزش رخ داده اظهار کرد: «به نظرم سجادی برای ورزش ایران منشا خیر است. او یکی از متخصصین امر ورزش است که سال‌ها نامش با ورزش کشور عجین شده است و بنابراین می‌تواند در این مقطع به ورزش ایران کمک کند. دوران وزارت گودرزی به پایان رسید و نباید نقد کنیم. به نظرم کسانی که حالا نقد می کنند باید در دوران وزارت او این کار را انجام می دادند نه حالا که وزیر استعفا داده و شخص دیگری جانشینش شده است.دوران گودرزی معایب و مزایا خاص خودش را داشت.»


رئیس فدراسیون شنا تاکید کرد: «به نظرم دوران حضور گودرزی در وزارت ورزش سخت ترین مرحله بود چرا که در این دو سه سال اخیر وضعیت منابع مالی کشور با مشکل روبه رو بود و هر مدیر دیگر هم بود نمی توانست تمام برنامه‌هایش را اجرا کند.»


رضوانی همچنین در خصوص کسب کرسی هیات رئیسه کنفدراسیون شنای آسیا گفت: «شنای ایران 8 سال منتظر چنین روزی بود و خدا را شکر می‌کنم بعد از این همه سال یک ایرانی توانست در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا کرسی داشته باشد. به طور حتم این اتفاق برای شنای ایران بسیار خوشایند است و از این پس می توانیم شاهد موفقیت های بیشتر این رشته باشیم. در همه کشورهای دنیا شنا یکی از پرافتخارترین رشته‌های ورزشی محسوب می شود اما متاسفانه در ایران بسیار مظلوم واقع شده است. حالا شنای ایران به راحتی می تواند حق رأی در خصوص مسائلی از قبیل میزبانی، شرایط برگزاری مسابقات و سایر موارد را داشته باشد و از همه مهمتر می توانیم از تجهیزات و امکاناتی که برای توسعه این ورزش‎ از سوی کنفدراسیون شنای آسیا در اختیار ما قرار می گیرد استفاده کنیم.»


وی همچنین به موضوع دخالت دولت در اساسنامه فدراسیون ها اشاره کرد و گفت: «آن زمانی که فدراسیون شنا تعلیق شد یکی از شروط لغو تعلیق این بود که اساسنامه ما اصلاح شود به این ترتیب ما در سال 2013 این اساسنامه را اصلاح کردیم و به فدراسیون جهانی ارسال کردیم. این نامه هم چند روز پیش به فدراسیون ما ابلاغ شده بود و در نامه از ما خواسته بودند که به صورت شفاف پاسخ دهیم آیا دولت در امور فدراسیون دخالتی می‌کند یا خیر که ماهم در پاسخ عنوان کردیم نه تنها دولت در امور ما دخالتی ندارد بلکه از ما حمایت هم می کند.»


رضوانی در پایان تاکید کرد: «بخشی از بودجه ما از طرف دولت تامین می‌شود بنابراین طبیعی است که آنها نظارت داشته باشند اما این به معنی دخالت نیست. این مسائل باید در داخل کشور حل و فصل شود و به بیرون راه پیدا نکند چرا که تنها به ضرر ورزش ایران می‌شود و تعلیق دامن‌گیر ما می شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر