صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بازنگری طرح جامع حمل و نقل کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح جامع حمل و نقل کشور که ۱۰ سال پیش از سوی یک شرکت فرانسوی با همکاری یک شرکت ایرانی طراحی شده، اکنون در حال بازنگری است.
کد خبر : 126355

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مهرداد تقی‌زاده در سمینار مشترک سیاست‌گذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه اکنون ۴ محور کلیدی حمل و نقل یعنی طرح جامع حمل و نقل، یکپارچگی حمل و نقل مسافر، ارتقاع سطح لجستیک در بار و شهرسازی ریل پایه در راس فعالیت های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه در مدلسازی طرح جامع حمل و نقل، مسافت های کوتاه در نظر گرفته نشده است، باید در طرح جامع حمل و نقل حومه‌ای ریلی کشور به این موضوع توجه شود.


وی تصریح کرد: اکنون سیستم حمل و نقل در کشور به صورت یکپارچه نیست و سیستم درون‌شهری و برون‌شهری نیز با یکدیگر هماهنگ نیستند.


تقی‌زاده ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای دیگر شاهد هماهنگی وزارت‌راه یا سازمان حمل‌ونقل به عنوان متولی حمل‌ونقل برون شهری با شهرداری به عنوان مسئول حمل‌ونقل درون‌شهری هستیم.


معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سیستم شهرسازی ریل پایه حدود دو سال است که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده و اجرای آن در حال پیگیری است، خاطر نشان کرد: شهرسازی ریل پایه یکی از موارد مهم در سیستم حمل و نقل است که باید در شهرسازی به آن توجه شود و در کشورهای اروپایی، سیستم شهرسازی ریل پایه به گونه ای مورد توجه قرار گرفته که می توان ادعا کرد در این کشورها زندگی ریل پایه به جای شهرسازی ریل پایه حکمفرما است.


انتهای پیام/

ارسال نظر