صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن:

دو خطه شدن 20 درصد شبکه راه‌آهن تا دو سال آینده

قائم مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن از دو خطه شدن 20 درصد شبکه راه‌آهن تا دو سال آینده خبر داد.
کد خبر : 126309

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احمد خدایی در سمینار مشترک سیاست‌گذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا که صبح امروز آغاز شد، با تاکید بر اینکه سیاست برقی کردن خط راه‌آهن در دستور کار این شرکت است، افزود: مسیر 950 کیلومتری تهران مشهد در دست اقدام است و خط آهن شمال نیز به طول 500 کیلومتر برقی می‌شود که بر این اساس مجموع خطوط آهن برقی کشور به 1400 کیلومتر می‌رسد.


وی تصریح کرد: نخستین پروژه قطار سریع‌السیر تهران- مشهد با سرعت 300 کیلومتر در ساعت در دست اقدام است که این پروژه افزایش ظرفیت خط آهن کشور را عملیاتی می‌کند.


به گفته خدایی اکنون حدود هزار و 600 کیلومتر از مسیر ریلی کشور مجهز به تراک‌بندی‌ است که موجب دو برابر شدن ظرفیت بخش خواهد شد.


قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد: با افزایش میزان ظرفیت، نگرانی برای کاهش ضریب امینی ایجاد می‌شود که به همین منظور از سیستم TIS استفاده کرده‌ایم و اکنون حدود 50 درصد شبکه راه‌آهن کشور را پوشش می‌دهد.


خدایی ادامه داد: حوزه ریل مورد توجه دولت یازدهم بوده است و ظرف 3 سال گذشته برنامه‌های حوزه ریلی با توجه به سه بُعد کاهش هزینه‌ها، کاهش آلودگی و افزایش ضریب امنیت در حوزه راه‌آهن مورد توجه قرار گرفته است.


وی تاکید کرد: راه‌آهن ایران باید با افزایش سرعت بازرگانی و تثبیت و کاهش نرخ تعرفه‌ها سهم خود را در بازار افزایش دهد.


وی درباره خطوط حومه‌ای راه‌آهن نیز ابراز کرد: 750 کیلومتر خط حومه‌ای احداث می‌شود که البته خطوط آهن فعلی برای قطارهای حومه‌ای قابل استفاده هستند.


قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن درباره برقی کردن خط آهن تهران- مشهد نیز گفت: 940 کیلومتر از خط آهن تهران مشهد در حال برقی شدن است که سرعت این قطارها به 200 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته و میزان سیر در آن در حدود 100 دقیقه کاهش می‌یابد.


خدایی درباره برنامه راه‌آهن برای قطارهای باری نیز خاطر نشان کرد: اکنون 65 درصد قطارهای باری کشور برنامه‌ای هستند و در آینده‌ای نزدیک باقی خطوط نیز برنامه‌ای می‌شوند که تعهد به لحاظ زمان سیر برای مسافر و بار از بین می‌رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: راه‌آهن
ارسال نظر