صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

توافق چین با 19 کشور اروپایی برای گسترش روابط آکادمیک

چین با 19 کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و... برای پیشبرد منافع و اهداف مشترک در زمینه آموزش عالی و به رسمیت شناختن مدارک دانشگاهی میان چین و این کشورها توافق‌نامه امضا کرد.
کد خبر : 125974

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به نقل از شانگهای دیلی، وزیر آموزش چین در کنفرانس اخیر وزرای آموزش و پرورش چین و اتحادیه اروپا سیاست‌های مورد نظر در زمینه آموزش بین چین و کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را تشریح کرد.


بر اساس آمار رسمی تا پایان سال 2015، بیش از 303هزار دانشجویان چینی در کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل هستند. در حال حاضر نیز 24% از دانشجویان این کشور در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، این میزان در سال 2014 فقط 7/5 درصد بود، یعنی تعداد دانشجویان چینی که خارج از این کشور مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اروپا هستند با رشد زیادی همراه بوده است به نحوی که سال گذشته 123هزار دانشجوی چینی در دانشگاه‌های اروپا شروع به تحصیل کردند.


از طرف دیگر سال در 2015 بیش از 45هزار دانشجو (یعنی 11/3% از دانشجویان غیر بومی چین) از اتحادیه اروپا برای تحصیل به چین آمدند و 3هزار نفر از این دانشجویان از کمک‌ هزینه‌های تحصیلی که دولت چین در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد استفاده کردند.


این افزایش تبادل دانشجو، چین و 19 کشور اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا توافقی برای به رسمیت شناختن مدارک دانشگاهی همدیگر و گسترش و ساماندهی آموزش عالی میان چین و اتحادیه اروپا امضا کنند. هیات چینی و هیاتی از 19 کشور اروپایی هفته گذشته (11 اکتبر) در پکن گرد هم آمدند و درباره مسائلی نظیر افزایش اعتبار آموزش عالی در کشور چین و کشورهای اروپایی، تبادل دانشجوی میان چین و اروپا و مواردی از این دست به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر