صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
تشریح آخرین وضعیت تیم ملی والیبال از زبان محمود افشاردوست

بررسی شانس حضور دوباره « لوزانو» با حضور کارشناسان/ دیده شدن تلاش تمام ستاره‌ها

دبیرفدراسیون والیبال گفت: قرار است ما به طور کامل و دقیق عملکرد «رائول لوزانو» را بررسی کنیم تا شانس او هم برای تمدید قرارداد مورد ارزیابی قرار بگیرد.
کد خبر : 125559

محمود افشاردوست در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر گرفتن امتیاز میزبانی از ایران در لیگ جهانی 2017 والیبال به خاطر عدم حضور بانوان در ورزشگاه به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «مسلما اگر قرار باشد که حق میزبانی از یکی از بهترین تیم‌های والیبال جهان سلب شود، از سوی فدراسیون جهانی والیبال نامه‌ای به فدراسیون ارسال خواهد شد و در آن توضیحات لازم داده می‌شود. قطعا این‌گونه هم نیست که یکباره نامه‌ای فرستاده شود که در آن میزبانی از ایران گرفته شود.»


او افزود: «به صورت معمول اگر قرار باشد اتفاقی به این مهمی رخ بدهد و میزبانی از کشوری گرفته شود پیش از آن اعلام می‌شود اگر مورد یا مواردی را اصلاح نکنید حق میزبانی ندارید. تنها موردی که پیش از این به ایران تذکر داده می‌شد در خصوص حضور بانوان در استادیوم بود که سال گذشته خانم‌ها بازی‌ها را از نزدیک دیدند. بنابراین هیچ موردی وجود ندارد که به واسطه آن حق میزبانی ایران نادیده گرفته شود.»


دبیر فدراسیون والیبال در واکنش به سرگردانی تیم ملی والیبال و اینکه سرمربی این تیم مشخص نشده است، بیان داشت: «بحث حضور سرمربی تیم ملی مسئله‌ای است که به راحتی نمی‌توان درباره آن تصمیم گرفت. ما قصد داریم همچون بار قبل جلساتی با حضور مربیان و کارشناسان والیبال برگزار کنیم و در آن عملکرد «رائول لوزانو» را به دقت بررسی کنیم تا تصمیمی بگیریم که به واسطه آن فردی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد که بتواند مسیر پیشرفت والیبال ایران را ادامه دهد و سطح کارایی ملی‌پوشان‌مان را بالاتر ببرد. البته ما به طور کامل عملکرد «رائول لوزانو» را هم بررسی می‌کنیم تا شانس او هم برای تمدید قرارداد بررسی شود. »


او یادآور شد: «اسامی مختلفی در رسانه‌ها مطرح شده و اینکه چرا با این مربیان مذاکره نمی‌شود تا آنها سرمربی تیم ملی شوند. باید به اطلاع همه برسانم که تمامی مربیان مطرح والیبال دنیا تیم دارند و قرارداد آنها تا فروردین سال آینده است. بنابراین آنها نمی‌‌آیند تیم‌شان را رها کنند و در تیم دیگری مشغول به کار شوند چرا که همگی حرفه‌ای هستند و تحت هیچ شرایطی از مسئولیتی که پذیرفتند، شانه خالی نمی‌کنند.»


وی تاکید کرد: «موضوع دیگری که در رابطه با حضور سرمربی تیم ملی در زمان بازی‌های لیگ مطرح می‌شود عدم نظارت وی بر بازی‌های لیگ است که این موضوع هم به راحتی حل شده است. تمامی بازی‌های لیگ فیلمبرداری می‌‌شود و بازیکنانی که ستاره باشند و لیاقت حضور در تیم ملی را داشته باشند به راحتی مشخص می‌شوند. ما فیلم تمامی بازیکنان آماده و درخشان را در اختیار سرمربی جدید می‌گذاریم تا او ضمن دیدن بازیکنان فعلی تیم ملی با صلاحدید خود نفراتی را به تیم ملی اضافه و کم کند.»


افشاردوست در خصوص اعتراض‌ها به حضور بیشتر ملی‌پوشان در تیم بانک سرمایه اظهارداشت: «این موضوع کاملا گروهی است و من نمی‌توانم درباره آن تصمیم فردی بگیرم. خیلی کارشناسان اعلام کردند که قوانینی در فصل نقل‌وانتقالات وضع شود که به واسطه آن یک تیم نتواند با قدرت مالی بیشتری که دارد ملی‌پوشان زیادی را به خدمت بگیرد. به طور کلی اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید با رعایت موارد قانونی در فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد تا شرایط کاملا دلخواه تمامی تیم‌ها شود. هرچند باید درخواست از سوی اکثر تیم‌ها باشد تا این بررسی صورت بگیرد.»


او خاطرنشان کرد: «برخی به این موضوع اشاره داشتند که در مسابقات لیگ فشار زیادی به والیبالیست‌ها می‌‌آید و این موضوع به ضرر ملی‌‌پوشان است. لازم به ذکر است که لیگ والیبال ما تقریبا هم‌زمان با لیگ‌های جهانی شروع می‌شود و همان‌طور که در آن لیگ‌ها پیش می‌‌آید تا تیم‌ها در بعضی هفته‌ها دو بازی را برگزار کنند، این موضوع در لیگ ما هم انجام می‌شود. بنابراین بازیکنان ما با استانداردهای جهانی جلو می‌روند و اصلا فشار مضاعفی را متحمل نمی‌شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر