صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

موگرینی با وزیران امور خارجه درباره بازگشت به راه حل سیاسی در سوریه گفت و گو کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی خود با وزیران امور خارجه ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان درباره بازگشت به راه حل سیاسی در سوریه و ارسال کمک‌های فوری به حلب گفت و گو کرد.
کد خبر : 125300

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی روسیه (تاس)، بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درباره تشدید درگیری‌ها در سوریه گفت‌وگو کرد.


در این بیانیه که شب گذشته منتشر شد، فدریکا موگرینی در یک دور گفت‌وگو حول موضوع تشدید درگیری‌ها در سوریه طی دو روز گذشته با مقامات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله وزیران امور خارجه ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان گفت‌وگو کرده است.


بر اساس این بیانیه ، موضوع گفت‌وگوی موگرینی در این تماس‌های تلفنی نیاز به بازگشت به راه حل سیاسی از سوی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی و اقداماتی که اتحادیه اروپا با همکاری سازمان ملل متحد می‌تواند برای دست یابی و حمایت از این چشم‌انداز انجام دهد بوده است.


او همچنین درباره ابتکار انسان‌دوستانه طراحی شده از سوی اتحادیه اروپا برای ارسال کمک‌های فوری به شرق حلب و مناطق دیگر تحت محاصره سوریه و همچنین اجازه ارسال فوری نیازهای پزشکی گفت‌وگو کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر