صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۵

ضبط موسیقی جمجمه انسان

موسیقی یکی از مشهورترین و وحشت‌ناک‌ترین بازی‌های کامپیوتری سال به روش نوینی ضبط شده است و آهنگساز آن با استفاده از جمجمه انسانی این موسیقی را درست کرده است.
کد خبر : 125204

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، «مارتین استیگ اندرسون» به عنوان آهنگساز از جمجمه یک انسان مرده برای خلق موسیقی بازی Inside استفاده کرده است.


Inside، یک بازی مبتنی بر موسیقی است که برای نسخه‌های ایکس‌باکس وان و نرم‌افزار Steam روی PC عرضه شده است و کاربر در خلال بازی در موقعیت‌های بسیار وحشتناکی قرار می‌گیرد. در واقع، Inside یک پلات‌فرم بازی است اما بیش‌تر به صحنه‌های وحشتناک وابسته است و بیش‌تر با سینمای مستقل مرتبط است.


برخی از این افکت‌ها را «اندرسون» خلق کرده است که موسیقی آن را با استفاده از جمجمه یک انسان طراحی و از این طریق، صداها را از سر انسان ارسال کرده است. او با علاقه به موسیقی تجربی الکترونیک وارد این حوزه شد. او هر روز با صداها کار می‌کرد و اصول موسیقی را برای آن تولید می‌کرد و به مرور به طراحی صدا رسید.


از آنجا بود که کار روی ساخت موسیقی بازی Inside را آغاز کرد. او در ابتدای کار، ایده کار با جمجمه انسان را مطرح کرد زیرا تصور می‌کرد صدایی که از صدای انسان ایجاد می‌شود در درون سر متفاوت از آن چیزی است که ما می‌شنویم. همه انتظار داشتند صدایی که از داخل سر و جمجمه شنیده می‌شود نرم‌تر و کامل‌تر باشد.


صدایی که افراد هنگام حرف زدن می‌شنوند صدای پیچیدن صدا داخل بدن است. اندرسون به این نکته اشاره می‌کند که این صدا حتی با گرفتن گوش‌ها هنگام حرف زدن تشدید می‌شود.


اندرسون تلاش می‌کرد صداها را هنگامی که داخل بدن طنین‌انداز می‌شوند، بازسازی کند. این کنجکاوی باعث شد او به دنبال جمجمه انسان برای بازسازی صدای داخل جمجمه باشد. او با همکاری آهنگساز دیگری اقدام به تولید موسیقی از صدای پخش شده داخل جمجمه کرد.


آنها به مرور متوجه شدند که کدام صداهای پخش‌شده بهترین صداها را در سر تولید می‌کنند. بنابراین، آنها بلندگویی را در یکی از گوشه‌های جمجمه قرار دادند و صدای ایجاد شده در جمجمه را از طریق میکروفون ضبط کردند.


اندرسون همچنین صداهای مختلف را با استفاده از جمجمه تولید کرد و به مقایسه آنها با یکدیگر پرداخت. سپس این صداها به پردازش‌های بیش‌تری نیاز داشت تا اطمینان حاصل کنند که صدای تولید و ضبط شده حاصل از عبور صدا از داخل جمجمه است.


نتیجه نهایی کمی ترسناک و صدای تولید شده کمی مأیوس‌کننده بود. در پایان آزمایش، همه دندان‌های جمجمه به دلیل لرزش‌های ایجاد شده، افتادند اما هنگام وجود دندان‌ها در جمجمه، صدای ارتعاشی کوچکی را ایجاد کرد.


البته مشکلات فنی بر سر راه ضبط صدا از داخل سر انسان وجود دارد. محققان میکروفون‌های مختلفی را پیش از ضبط صدای مورد نظر خود مورد آزمایش قرار دادند تا بتوانند میکروفونی را پیدا کنند که صدای مناسب و قابل شنیدنی را ضبط کند.



مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر