صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:

افتتاح ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر در ایام دهه فجر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح ۳۵۶ پروژه تعاونی و بهره‌برداری از ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر در ایام دهه فجر خبر داد.
کد خبر : 1252

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، حمید کلانتری در نشست مطبوعاتی امروز خود با بیان اینکه ۱۲۸ پروژه مسکن مهر در دهه فجر به بهره‌داری می‌رسد، افزود: در این ایام بهره‌برداری از ۱۱۱ پروژه در حوزه مسکن متعارف، ۳۶ پروژه تعاونی‌های خدماتی، ۴۳ پروژه تعاونی‌های صنعتی و ۲۶ پروژه تعاونی‌های کشاورزی آغاز می‌شود.


وی با بیان اینکه ۱۱ درصد تعاونی‌های کشور را زنان تشکیل داده‌اند، ادامه داد: استان فارس با ۳۹۰ تعاونی، استان خراسان رضوی با ۳۳۴ تعاونی، خوزستان با ۲۷۰ تعاونی، مازندران با ۱۹۵ تعاونی و کرمان با ۱۷۰ تعاونی ۵ استان بر‌تر در تعداد تعاونی‌های تشکیل شده ۱۰ ماه گذشته هستند. همچنین از میان تعاونی‌های تشکیل شده یک‌هزار و ۳۵۱ تعاونی مربوط به بخش خدمات، ۹۶۳ تعاونی در حوزه کشاورزی، ۷۷۷ تعاونی در حوزه صنعت، ۱۴۶ تعاونی در حوزه فرش دستبافت و ۱۲۴ تعاونی به بخش مسکن مربوط می‌شوند.


معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یکی از عوامل و سرمایه‌های توسعه بخش تعاون، فرهنگ کار گروهی است که ما می‌توانیم با استفاده از این هم افزایی در تمامی عرصه‌ها ارزش افزوده بالایی را ایجاد کنیم.


وی عنوان کرد: از آنجا که تعاونی‌ها موجب افزایش و گسترش ظرفیت اشتغال در کشور می‌شوند و بیکاری نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روز جامعه است، بنابراین با بهره‌مندی از تعاون می‌توان اشتغال پایدار را فراهم کرد.


کلانتری با بیان اینکه باید هزینه‌های جاری کشور از نفت جدا شود، گفت: ما در شرایطی که قیمت نفت به یک چهارم ارزش خود نزول می‌کند، نباید اقتصاد را به آن وابسته کنیم، بلکه باید به دانش و توانمندی خود اتکا داشته باشیم و از نفت به عنوان یک پشتوانه بهره بگیریم.


وی از اختصاص ۹۶ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب مجلس به بانک توسعه تعاون خبر داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ۹۶ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب مجلس به صورت وجوه اداره شده تا پایان سال ۹۳ ابلاغ شده‌است که این اعتبار برای اختصاص تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بانک توسعه تعاون و احتمالا تعدادی دیگر از بانک‌ها قرار می‌گیرد.


معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی از ساده‌ترین انواع اشتغال نیازمند مدیریت و سازماندهی است، ادامه داد: اخیرا مذاکراتی نیز با صندوق مهر امام رضا (ع) برای ارائه تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال در تعاونی‌ها داشتیم که بر این اساس وام‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار می‌گیرد.


وی تاکید کرد: همچنین از منابع بانک توسعه تعاون نیز به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان و به ازای هر شرکت تعاونی ۱۰۰ میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی اختصاص می‌یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال تعاونی
ارسال نظر