صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

قدرت‌نمایی طالبان در هلمند ادامه دارد/انفجار بمب 40 کشته و زخمی به جا گذاشت

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در هلمند در جنوب افغانستان دست کم 10 کشته از نیروهای پلیس برجا گذاشت. مقام‌های امنیتی گفته‌اند که شمار کشته‌شدگان ممکن است افزایش پیدا کند.
کد خبر : 124972

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یکی از مقامات پلیس که نخواسته نامش فاش شود اعلام کرد که انفجار بمبی در شهر لشگرگاه، علاوه بر مرگ 10 افسر پلیس باعث جراحت 14 نیروی پلیس و شهروندان این شهر شده است.


بیمارستانی که از سوی یک موسسه خیریه ایتالیایی اداره می‌شود اعلام کرده که 30 مجروح را در اثر این انفجار بستری کرده که شامل شهروندان و نیروهای امنیتی می‌شوند.


مقامات این بیمارستان گفته‌اند که با افزایش حملات طالبان، نگرانی‌ها درباره وخیم‌تر شدن اوضاع شهر لشگرگاه بیشتر شده است.


شبه‌نظامیان طالبان که جنگی 15 ساله را علیه دولت کابل به راه انداخته‌اند، در چند ماه اخیر موفق شده‌اند کنترل بیشتر بخش‌های ولایت هلمند را در اختیار گیرند.


روز یکشنبه نیز مقامات عالی رتبه‌ای از دولت افعانستان به همراه شماری از فرماندهان ائتلاف بین‌المللی حاضر در این کشور از شهر لشگرگاه دیدار کرده و وعده دادند هر آنچه که امکان دارد برای بازپس گیری مناطقی از استان هلمند که در کنترل طالبان قرار دارد، انجام دهند.


در جریان این دیدار، برخی از ریش سفیدان شهر لشگرگاه که با مقامات افغانی و خارجی دیدار کرده بودند از استراتژی دولت در ولایت هلمند به ویژه اقدامات نیروهای امنیتی که برخی از آن‌ها متهم به ترک پست‌هایشان به هنگام حملات طالبان هستند، انتقاد کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر