صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
در گفت و گو با آنا؛

حمیده عباسعلی: 5 ماه است روز و شب تمرین می کنیم/با المپیکی شدن کاراته نگاه‌ها به این رشته تغییر کرد

عضو تیم ملی کاراته بانوان گفت: سطح مسابقات جهانی کاراته بسیار بالاست و با توجه به اینکه کاراته هم به رشته‌های المپیک 2020 اضافه شده است امسال از همه کشورها در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.
کد خبر : 124971

حمیده عباسعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره آخرین وضعیت تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات جهانی گفت: «مرحله اول اردوی تیم ملی تمام شد و ما هفته دیگر چند روزی در اردو به سر می بریم و بعد از آن برای مسابقات جهانی راهی اتریش می شویم.»


وی افزود: «همه اعضای تیم ملی پنج ماه است که در اردو به سر می‌برند و روز و شب تمرین می‌کنند چرا که تیم ملی برای دومین بار است به مسابقات جهانی اعزام می شود. اولین باری که تیم ملی به مسابقات جهانی کاراته راه پیدا کردن سال 2014 بود که در این رقابت‌ها نشان دادیم کاراته ایران حرفی برای گفتن دارد و امسال هم دومین بار است در این رقابت ها حاضر می‌شویم.»


کاراته‌کار کشورمان همچنین ادامه داد: «سطح مسابقات جهانی بسیار بالاست و باتوجه به اینکه کاراته هم به رشته‌های المپیک 2020 اضافه شده‌ است امسال از همه کشورها در این مسابقات شرکت خواهند کرد و رقابت تنگاتنگی با کاراته‌کاهای سایر کشور‌ها خواهیم داشت. معمولا مسابقات جهانی هر دو سال یک بار برگزار می شد اما با توجه به اضافه شدن رشته در المپیک 2020 این احتمال می رود که هر ساله این مسابقات را برگزار کنند.»


عباسعلی با بیان اینکه بسیاری از کشورها از کاراته‌ روی برگردانده‌ بودند، ادامه داد:« متاسفانه نبود رشته ما در بین رشته های المپیکی باعث شده بود برخی از کاراته‌کاها از این رشته دوری کنند اما با اضافه شدن این رشته به رشته های المپیکی روح تازه ای در این رشته به وجود آمد و حالا بیشتر کاراته‌کاران به دنبال حضور در میادین رسمی و دیده شدن هستند.»


عضو تیم ملی کاراته بانوان تاکید کرد: «وقتی که زمزمه‌های اضافه شدن کاراته به المپیک 2020 شده بود و یک مدتی وقفه بین آن افتاده بود من باور را داشتم که روزی کاراته المپیکی می شود و این اتفاق درست زمانی رخ داد که من در خدمت تیم ملی بودم و این اتفاق برای من بسیار خوشایند است. امیدوارم بتوانم بیشتر از گذشته در خدمت تیم ملی باشم. زمانی که در بازی‌های آسیایی شکست خوردم روز و شب برای مسابقات جهانی 2014 تلاش کردم و خدا را شکر موفق هم شدم. هم اکنون چهار سال دیگر در المپیک باید حضور داشته باشیم و از حالا باید با تلاش بیشتر تمرین کنیم.»


وی در پایان گفت: «هم اکنون نگاه‌ها به کاراته عوض شده است و همه انتظار دارند این رشته با توجه به المپیکی شدنش درخشش بسیار زیادی داشته باشد. البته کاراته از قبل اینکه المپیکی شود کارنامه بسیار خوبی داشت چرا که این رشته در همه مسابقات بهترین نتیجه را به دست آورده است و حالا باید مسئولان به این رشته توجه بیشتری داشته باشند چرا که نگاه ها عوض شده و کاراته‌کاها قرار است در یک میدان بزرگی به نام المپیک به میدان بروند و نیاز به دیده شدند دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر