صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵

آیت‌الله غروی: نباید بدعملی و بدزبانی خود را با نسبت دادن به ائمه توجیه کنیم/ برخی مداحان امپراتوری به راه انداخته‌اند و توجهی به تذکرات ندارند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره اظهارات اخیر یکی از مداحان در صدواسیما و نسبت دادن فحاشی به امام حسین(ع) گفت: معصومین یکپارچه ادب و احترام بودند و نباید بدزبانی خود را دینی جلوه دهیم.
کد خبر : 124911

آیت‌الله سیدمحمد غروی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که «آیا اظهارات اخیر حاج منصور ارضی درباره فحاشی کردن امام حسین(ع) با روایات تاریخ اسلام انطباق دارد؟»، گفت: سیره معصومین یکپارچه ادب و احترام بوده است. حتی اگر در مقابله یا مواجهه با کافری قرار می‌گرفته‌اند، حرف درشت می‌زدند اما فحاشی خیر.


وی ادامه داد: این حرف غلطی است که امام هم فحش می‌داد؛ ائمه حتی برای حرف درشت زدن هم حد و حدودی قائل بودند. نباید بدعملی و بدزبانی خود را با نسبت دادن به ائمه توجیه کنیم و آن را دینی جلوه دهیم.


آیت‌الله غروی با اشاره به نقش رسانه ملی در پخش اظهارات این مداح سرشناس گفت: پخش این برنامه از رسانه ملی را نمی‌پسندم و رسانه ملی باید این بیانات را اصلاح کند.


وی تصریح کرد: حاج منصور از مداحان برجسته و سرشناس است، از این جهت نه طرح این پرسش از سوی مجری برنامه صحیح است و نه پاسخ ایشان قابل دفاع. دوستان ما در تلویزیون ملی هم باید این اشتباه را بپذیرند و از تکرار آن پیشگیری کنند.


این عضو جامعه مدرسین، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «واکنش علما به این بدرفتاری و بداخلاقی‌های مداحان چه باید باشد؟»، گفت: باید به آقایان تذکر داد و آقایان هم باید توجه کنند؛ هرچند تاکنون توجهی به تذکرها نداشته‌اند و امپراتوری برای خود به راه انداخته‌اند.


وی افزود: البته من پرداختن‌های بیش از حد به ماجرا و غائله را هم جایز نمی‌دانم.


انتهای پیام/

ارسال نظر