صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

پیام حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شهیدی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی تأکید کرد: عاشورای حسینی سالروز میثاق عشق و ایثار و بیعت با تمام خوبی‌ها است.
کد خبر : 124753

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، متن پیام حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید محمد علی شهیدی به شرح زیر است:


«زمان می‌گذرد و چه بسیار از رخدادها که به وادی فراموشی سپرده می‌شود. اما از پس قرن‌ها، حماسه حسینی زنده است و شور آن لحظه‌ای کاسته نشده است. امام حسین (ع) و یاران وفادارش در عاشورا با شهادت در راه حق و حقیقت برای همیشه تاریخ زنده و جاوید شدند. آن امام همامی که مظهر آزادگی، عدالت‌خواهی، جلوه ایثار و از خودگذشتگی، نماد آزاداندیشی و تجلی رضا به رضایت الهی و ماندن بر پیمان ازلی است.


عاشورای حسینی سالروز میثاق عشق و ایثار و بیعت با تمام خوبی‌ها است. آنچه که در طول تاریخ، انقلاب و جنگ تحمیلی و تا امروز در مرام و منش بزرگ‌مردان و اسوه‌های عشق و ایثار، شاهد هستیم اقتدا به‌رسم و آیین پاک‌سیرتانی همچون امام حسین (ع) و شهدای کربلاست که صلابت، ایمان و بزرگی روحشان الگوی تمامی آزادمردان و حقیقت جویان جهان است. از این‌روست که شهیدان با نام امام حسین (ع) جان به جان‌آفرین تسلیم نمودند و جانبازان به عشق حضرت عباس (ع) لب بر شکوه از رنج درد دوختند و آزادگان بند اسارت را در مقابل مصیبت اسارت خاندانش کوچک دیدند و خانواده‌های بزرگ‌منش ایثار پیشگان، زینب وار بر علمداری آیین همسران، فرزندان و برادران خود ماندند.


این ایام جان‌گداز را به‌تمامی آزادی خواهان جهان و دوستان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به‌ویژه خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران تسلیت عرض می‌نمایم. امید آن‌که رهرو راستین آن امام آزاده باشیم.


سید محمدعلی شهیدی»


انتهای پیام/

ارسال نظر