صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵

فقط یک چهارم استادان دانشگاه‌های هند زن هستند

تحقیقات انجام شده در 28 دانشگاه مهم و برجسته هند نشان داد که فقط 25 درصد استادان دانشگاه‌ها در هند را زنان تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 124518

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به نقل از یونی‌ورسیتی‌ ورد نیوز، تحقیقی در هند انجام و در آن نسبت استادان دانشگاه‌ها بر حسب جنسیت در 28 دانشگاه برجسته و مهم هند بررسی شد، نتایج این تحقیق نشان داد که فقط 25‌درصد استادان دانشگاه در هند را زنان تشکیل می‌دهند یعنی از 7,743 دانشگاه در هند، 5,681 استاد مرد و 2,062 استاد زن هستند.


در دانشگاه اسلامی علیگر و دانشگاه مرکزی کشمیر بیشترین شکاف جنسیتی در تعداد کارمندان زن و مرد وجود داشت. در دانشگاه‌های پایتخت هند یعنی دانشگاه‌هایی نظیر جواهر لعل نهرو، دانشگاه دهلی، دانشگاه اسلامی جامیا ملیا و دانشگاه ملی ایندیرا گاندی تعادل نسبی بین استادان زن و مرد این دانشگاه وجود داشت. به عنوان مثال دانشگاه ملی ایندیرا گاندی که سرفصل‌های مختلفی نظیر علوم پایه، علوم انسانی، علوم اجتماعی و... را ارائه می‌دهد 133 استاد زن و 154 استاد مرد داشت.


دانشگاه‌های جنوب هند از جمله دانشگاه کرالا، دانشگاه کارناتاکا و دانشگاه تامیل نادو نیز به ترتیب تناسب جنسیتی تقریبا متعادلی یعنی 68 مرد و 25 زن، 62 مرد و 20 زن و 49 مرد و 15 زن را داشتند.


طاهره کوپالی




انتهای پیام/

ارسال نظر