صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵

وزارت خزانه‌داری آمریکا: دستورالعمل جدید به معنی تعدیل تحریم‌های باقیمانده نیست

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «دستورالعمل جدید این وزارتخانه درباره ایران به معنای تسهیل [رفع] تحریم‌های باقیمانده نیست.»
کد خبر : 124509

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی تحلیلگران پیش‌تر گفته بودند زبان دستورالعمل‌ها به معنای بازنگری در برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.


وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد، به‌روز کردن قوانین و مقررات فقط برای شفاف‌سازی بایدها و نبایدها بر اساس توافق هسته‌ای پارسال است نه چیز دیگر.


وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود همچنین گفته است، به‌روز کردن دستورالعمل‌ها که روز جمعه منتشر شد با هدف شفاف‌سازی تعلیق تحریم‌ها تحت توافق هسته‌ای و همچنین مشخص کردن تحریم‌هایی بود که همچنان سرجایش باقی مانده‌ و دلالت بر تسهیل تحریم‌های اضافی نمی‌کند.


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه (دیروز) دستورالعمل های جدیدی منتشر کرد که به گفته کارشناسان به تجار اجازه می‌دهد معاملات دلاری خود با ایران را از طریق موسسات بانکداری برون‌‌مرزی تا زمانیکه وارد سیستم مالی آمریکا نشده است انجام دهند.


وزارت خزانه داری بعد از انتشار این دستورالعمل ها، مجبور شد اطلاعیه دیگری برای شفاف سازی منتشر کند. این وزارتخانه روایت کارشناسان درباره تسهیل تحریم های بیشتر در ارتباط با ایران را نادرست خوانده است.


بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، هدف این به‌روزرسانی شفاف‌سازی درباره لغو تحریم‌ها تحت توافق هسته‌ای و هم‌چنین مشخص کردن تحریم‌های باقیمانده بوده است و دلالت بر کاهش دوباره تحریم‌ها ندارد.


به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا و برخی کارشناسان تحریم تأکید می‌کنند که دستورالعمل جدید نشان دهنده هیچ تغییری در سیاست واشنگتن یا کاهش تحریم‌ها نیست اما برخی دیگر، به ویژه منتقدان توافق هسته‌ای معتقدند که این شفاف‌سازی به طرز موثری منجر به تسهیل تحریم‌ها از طریق ترغیب شرکت‌های خارجی به تعامل با ایران می‌شود که در نهایت سرازیر شدن پول بیش‌تری به ایران را در پی خواهد داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر