صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در واحد کرمان برگزار شد

سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی به مدت 4شب و همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان در آمفی تئاتر بوستان پردیس مفاخر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.
کد خبر : 124330

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام و میراث معنوی نخستین فعالیت واحد کرمان در راستای برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های «صلح و سلام» دانشگاه آزاد اسلامی بود که در اردیبهشت سال جاری با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس، دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامیف حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و مسئولان لشکری و کشوری به میزبانی واحد برگزار شد.


پس از برگزاری موفق این جشنواره، با پیشنهاد معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و موافقت دکتر میرزاده، دبیرخانه دائمی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در واحد کرمان راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.



در همین راستا سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی با هدف اتحاد و وفاق ملی بین فرهنگ‌های مختلف ایرانی ، حفظ و انتقال سنت‌های قومی به نسل دانشگاهی و دانشجویان جوان دانشگاه، معرفی آیین‌های سوگ اقوام ایرانی در فضای همدلی، ترویج و حفظ خرده فرهنگ‌های ایرانی و معرفی آنها به جامعه بویژه قشر جوان، تقویت هویت ملی در بین جوانان، تقویت ارزش‌های دینی و مذهبی و پیام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و تاکید بر بن‌مایه‌های فرهنگی و غنای فرهنگی آیین سوگ در مهرماه وهمزمان با آغاز ماه محرم در واحد کرمان برگزار شد.


در طول زمان برگزاری این سوگواره که علاوه بر استقبال کم نظیر دانشجویان، کارکنان و خانواده آنان، مردم و مسئولان شهرستان کرمان در آن حضور یافتند، 10گروه آیینی در قالب های مداحی،مقتل‌خوانی، پرده‌ خوانی، تعزیه، سنگ‌ زنی، نذر معجر ، ورزش زورخانه ای و.. از سراسر کشور به اجرای مراسم آئینی خود پرداختند.


با توجه به تنوع قومی کشور و تأکید مقام معظم رهبری مبنی براستفاده از این تنوع بعنوان یک فرصت برای ایجاد وحدت، برگزاری سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی علاوه برآشنایی مخاطبان باارزش‌های دینی و مذهبی، توجه آنها را به تنوعات قومی و جلوه‌هایی که از این تنوعات به ظهور می‌رسد، جلب کرد.



برگزاری این سوگواره از دو بعد "آشنایی قشر جوان و جامعه باارزش‌های عمیق فرهنگ دینی و مذهبی"‌ و "توجه به تنوع قومیت‌ها" بسیار با اهمیت بود که با تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع ومناسب و همراهی و همکاری اصحاب رسانه و جراید استان کرمان با استقبال کم نظیر مردم و مسئولان خصوصا قشر جوان همراه بود.


با برنامه ریزی و حرکت خودجوش، کارکنان واحد کرمان با جمع آوری کمک های مالی و نذورات همکاران، در طول مدت برگزاری سوگواره ملی فرهنگ اقوام ومیراث معنوی، با توزیع نذریهای مختلف ازجمله، عدسی، شله زرد، کیک وکلمپه و نوشیدنی های گرم و سرد از میهمانان پذیرایی کردند.



در مراسم اختتامیه این سوگواره که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزار شد از گروه های برگزیده تجلیل شد و دانشجویان، کارکنان و حاضرین شام را میهمان سفره پربرکت حضرت اباعبدالله(ع) بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر