صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم تقویت نقش کارگزاران تجاری برای توسعه کسب و کار

امروز موضوع دریافت خدمات تخصصی جهت پیشبرد اهداف تجاری بنگاه های اقتصادی از موضوعات مورد توجه بوده و این مهم از فرآیند ظهور ایده ایجاد یک کسب و کار تا توسعه آن مورد توجه فعالان اقتصادی قرار می گیرد.
کد خبر : 124291

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ موفقیت در کسب و کار با بهره مندی از خدمات حرفه ای توسعه کسب و کار یا همان دریافت خدمات تخصصی تجاری سازی حاصل می شود و در این میان نقش بروکرها یا همان کارگزاران تجاری نقشی ویژه و غیرقابل انکار است.


وجود بیش از 10 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط غیر فعال و راکد در کشور که اغلب به دلیل کمبود نقدینگی یا مدیریت نامطلوب طی سالیان گذشته دچار مشکلات زیادی شده اند نشان از آن دارد که کارگزاران تجاری در جهت بهبود شرایط آنها می توانند حرکت کنند.


با توجه به اهمیت این موضوع،‌انجمن ها و تشکل های فعال در حوزه کارگزاری کشور با حمایت وزارت صنعت و همگام با کشورهای پیشرفته صنعتی،‌نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی کارگزاران تجاری (brokerexpo 2016) را برگزار خواهند کرد.


در همین مورد علی اصغر توفیق،‌ مشاور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در نشستی خبری با تاکید بر نقش آفرینی موثر کارگزاران تجاری در بهبود فضای کسب و کار و توسعه حرفه‌ای روابط تجاری گفت:‌ برگزاری این رویداد و سمینارهای تخصصی جانبی موجب رشد و توسعه فضای کسب و کار و افزایش تعاملات کارگزاران با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را فراهم می کند.


وی هدف از برگزاری این هماش را ایجاد فضای ارتباطی جهت تبیین اهمیت فعالیت کارگزاران تجاری،‌شناساییی بروکرهای حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی،‌ایجاد ارتباط موثر نهادهای دولتی، تشکل ها و بخش های خصوصی با بروکرهای تجاری و بررسی مشکلات و چالش های پیش رو جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت های کارگزاری در کشور عنوان کرد.


مشاور وزیر صنعت با اشاره به انتخاب کارگزاران برتر کشور در 15 حوزه تخصصی از استقبال خوب شرکت های کارگزاری کشور برای شرکت در این همایش خبر داد و افزود: این رویداد فرصت استفاده فعالان اقتصادی،‌سرمایه گذاری،‌خدماتی،‌صنعتی و فناوری کشور از خدمات کارگزاران در عرصه های مختلف ایجاد خواهد کرد.


توفیق به اهمیت و نقش خدمات بروکرهای تجاری در موفقیت بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد:‌امیدواریم این همایش فرصت آشنایی با بازیگران کلیدی توسعه کسب و کار را ایجاد کند.


به گفته وی ایجاد فضای ارتباطی و ترویجی موثر جهت تبیین اهمیت فعالیت کارگزاران تجاری،‌شناسایی بروکرهای حقیقی و حقوقی ایرانی فعال در داخل و خارج از کشور،‌ایجاد ارتباط موثر نهادهای دولتی،‌تشکل ها و بخش های خصوصی با بروکرهای تجاری،‌بررسی مشکلات و چالش های پیش رو جهت توسعه کمی و کیفی فعالیت های کارگزاری کشور و معرفی صنایع تولید و خدماتی پیشرو در بهره مندی موثر از خدمات کارگزاران تجاری از محورهای این رویداد تجاری به شمار می رود.


لازم به ذکر است اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی کارگزاران تجاری با حضور کارگزاران حوزه ثبت،‌کارگزاران خدمات مشاوره و حقوقی،‌کارگزاران خدمات آموزش، کارگزاران انتقال دانش فنی،‌ کارگزاران توسعه بازار،‌کارگزاران تبلیغات و رسانه،‌کارگزاران گمرک،‌کارگزاران تامین مالی،‌کارگزاران بانکی و صرافی ها،‌کارگزاران بورس و شرکت های تامین سرمایه،‌کارگزاران بیمه و تامین اجتماعی،‌کارگزارن تهاتر،‌کارگزاران لیزینگ،‌کارگزاران صادرات و واردات و کارگزاران خدمات برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها از تاریخ 25 تا 28 آذر در محل نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و در این رویداد کارگزاران منتخب کشور در بخشهای مختلف معرفی می شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر