صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

عباسی: چینی‌ها در ساندا از ما می‌ترسند/ دانشگاه آزاد به ووشوی ایران کمک کرد

ملی‌پوش ووشوی ایران گفت: یقین دارم می‌توانیم به طور کامل در بخش ساندای ووشوی جهان به بهترین تیم تبدیل شویم.
کد خبر : 124178

سجاد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره موفقیت‌های اخیر ووشوی ایران گفت: «خاطرم هست 15 سال پیش عده‌ای نمی‌توانستند تلفظ درست ورزش «ووشو» را ادا کنند چون این ورزش کاملا جدید بود اما امروز علاقه‌مندان به ووشو در ایران بسیار فراوان شده‌اند. دلیل آن هم تلاش روز افزون ورزشکاران و بدون شک مدیریت درستی است که در فدراسیون از سوی رئیس و دیگر مسئولان او در حال انجام است.»


وی ادامه داد: «ما با تلاشی که انجام دادیم کاری کردیم که دیگر چین قدرت بلامنازع ووشو جهان نیست و همه ایران را رقیب اصلی چینی‌ها می‌دانند. در گذر زمان ووشو جا افتاد و امروز در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلفی که پیش‌رو داریم خود چینی‌ها دوست ندارند در تمامی اوزان در دورهای مقدماتی برابر ما قرار بگیرند چرا که احتمال حذف‌شان بسیار زیاد است و به همین خاطر شانس مدال را از دست می‌دهند. کاملا واضح است که آنها از مبارزه با ما می‌ترسند و دوست ندارند حداقل تا فینال در جدولی مبارزه کنند که ووشوکاران ما در آن حضور دارند.»


سانداکار تیم ملی ووشو ادامه داد: «در سال 2008 آقای علی‌نژاد با آوردن مربی چینی استارت تحول کلی در ووشوی ایران به خصوص در بخش ساندا را زد. ما شاهد این بودیم که این مربیان چینی به مرور زمان اصول و فنون ووشو را به ما آموختند و حالا امروز ما می‌توانیم در تمامی اوزان مدعی قهرمانی در جهان باشیم. یقین دارم با ادامه این روند ما می‌توانیم به طور کامل در بخش ساندای ووشوی جهان به بهترین تیم تبدیل شویم. نایب قهرمانی تیم جوانان ما در مسابقاتی که اخیرا پایان یافته بیانگر پشتوانه خوبی است که در این ورزش وجود دارد و من هم به‌عنوان یکی از ورزشکاران این ورزش رزمی تلاش می‌کنم تا همیشه در جهان بهترین باشیم.»


او در مورد رقابت‌های لیگ و اینکه عضو تیم دانشگاه آزاد است، گفت: «وضعیت کل لیگ ما بسیار خوب است و در 9 سال اخیر شاهد آن بودیم که هرساله تیم‌های بهتری در ووشو ما شرکت می‌کند. هرساله سطح مسابقات بالاتر می‌رود و ما هم در تیم دانشگاه آزاد برای رسیدن به موفقیت حداکثر تلاش خود را می‌کنیم. ان‌شاءالله تیم‌های بیشتری با سرمایه‌گذاری مناسب در رقابت‌های لیگ شرکت کنند تا ضمن اینکه مسابقات باکیفیتی را برگزار شود، ووشوکاران به نتیجه مالی خوبی برسند. بالاخره در جریان رقابت‌های لیگ است که دیگر سانداکاران فرصت می‌کنند تا با ملی‌پوشان رقابت کنند.»


وی افزود: «به نظرم دانشگاه آزاد با ورود به رشته‌‌های مختلف ورزشی کمک کرد تا ورزش ایران پیشرفت محسوسی داشته باشد و در این میان به ووشو و به خصوص بخش ساندا کمک زیادی کرد تا این ورزش بیشتر در بین مردم جا باز کند.»


عباسی درباره اینکه چقدر امیدوار است تا به مدال طلای بازی‌های آسیایی برسد، تصریح کرد: «من پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون دچار مصدومیت شدم و با پای آسیب دیده که داخل آن پلاتین بودم به مصاف حریفانم رفتم. درحقیقت من با 5 ماه تمرین در بازی‌های آسیایی دوره قبل شرکت کردم و با این حال به مدال برنز رسیدم. این باز اما قضیه فرق می‌کند و با توجه به آمادگی خوبی که دارم تلاش می‌کنم تا در رقابت‌های جهانی بار دیگر مدال طلا بگیرم و در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز بتوانم با مدال طلا به ایران بازگردم. امیدوارم در رقابت‌های لیگ هم بتوانم در تیم دانشگاه آزاد موفق باشم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر