صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴

درخواست خسروتاج برای نوین‌سازی نظام توزیع

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های پخش خواست در نوین‌سازی نظام تجاری و توزیع در کشور همراهی کنند.
کد خبر : 12411

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، مجتبی خسروتاج در نشست انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران با اشاره به سیاست‌های اتخاذی وزارتخانه در توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، نگاه سیستمی به موضوع بازار را مورد اشاره قرار داد و گفت: سهم 5 درصدی فعلی این فروشگاه‌ها باید رشد و توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.


وی یادآور شد: با توجه به بالا بودن هزینه‌های مبادله در نظام توزیع، طولانی بودن مسیر کالا رسانی از تولید تا مصرف کننده و بعضاً ایستگاه‌های غیرضروری، سهم ناچیز شرکت‌های پخش در کالا رسانی، اهمیت هایپراستارها در کاهش هزینه مبادله، ارتقای کیفی کالاها و شفافیت در امور درآمد و هزینه و غیره، از جمله عواملی است که در نگاه سیستمی به آنها باید نقش بازیگران و عوامل فعال در بازار تعیین شود.


معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اندوخته علمی، دانشی و تجربی شرکت‌های پخش و فعالان صاحب نظر در این بخش، خاطرنشان کرد: مشتاقانه منتظر دریافت نظراتی هستم که بتواند در نوین‌سازی نظام توزیع و کالا رسانی و خدمت رسانی به مردم موجب ارتقای بازار و رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر