صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۱۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

رئیس مجلس: باید از نیروهای تحصیلکرده حمایت کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی تحصیلکرده درکشور استفاده کرد،گفت:حمایت از جوانان تحصیلکرده، کارآفرین و تولیدکننده از محورهای برنامه ششم توسعه است.
کد خبر : 123953

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از خانه ملت؛ علی لاریجانی که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حضور یافت و در این نشست گفت: از اینکه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده‌ام و توفیق دیدار با مردم شهرستان‌های این استان را داشتم، خرسندم.


رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر از نزدیک با مسائل شهرستان‌های این استان آشنا شدم و امیدوارم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.


لاریجانی افزود: نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی تلاش دارند تا مسائل این استان حل شود و آقای هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه با سابقه خوب خود و روحیه پرنشاط در این مدت چند ماهه تلاش کرده روند کارها بهبود یابد.


وی افزود: مسئولان شهرستان‌ها و امام جمعه شهرستان کهگیلویه بر موضوع رفع مشکل بیکاری تاکید دارند و باید این موضوع که در کل کشور رنج آور است حل شود.


رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه مردم دوره نسبتا سختی را گذرانده‌اند، افزود: باید پروژه‌های راهبردی در این استان به سرانجام برسد به طور مثال تکمیل جاده اصفهان به خوزستان باعث خواهد شد،منطقه از بن بست خارج شود و در متن فعالیت‌های سنگین قرار بگیرد.


لاریجانی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در منطقه افزود: باید کار احداث جاده‌ها در منطقه به پایان برسد و بنده نیز به وزیر راه و شهرسازی در این زمینه سفارش‌های لازم را خواهم کرد و از طریق راهکارهایی که در بودجه وجود دارد موضوع احداث پتروشیمی در منطقه پیگیری می‌شود.


وی ادامه داد: پشتیبانی‌های لازم انجام خواهد شد تا وزارت نفت به پروژه پتروشیمی در شهرستان کهگیلویه توجه کند و به مسائل بانکی نیز در این رابطه رسیدگی خواهد شد.


رئیس مجلس با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت منابع آبی و خاک حاصلخیز برخوردار است افزود:در صورت استفاده بهینه از آب و تقویت کشاورزی در منطقه، زمینه اشتغالزایی فراهم می‌شود و به وزارت نیرو در این رابطه توصیه خواهد شد.


لاریجانی با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی تحصیلکرده در کشور استفاده کرد، افزود: باید از نیروهای تحصیلکرده حمایت کرد تا بتوانند در عرصه تولید فعالیت کنند و یکی از محورهای برنامه ششم توسعه حمایت از جوانان تحصیلکرده، کارآفرین و تولیدکننده است.


حمایت از کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالزایی باشد


رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه حمایت از کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغالزایی باشد،افزود: باید از سیستم‌های کشاورزی گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار استفاده کرد و مصرف آب در کشور بهینه شود؛البته متوسط بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشور بالاتر است، اما با این وجود باید از منابع آبی استفاده بهینه کرد.


لاریجانی تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانم تا مسائل مردم منطقه را پیگیری کنم و در این رابطه جلساتی برگزار خواهد شد و به وزارتخانه‌ها و بانک‌ها توصیه خواهد شد تا زمینه تحرک اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: وضعیت کشور در آینده بهتر خواهد شد و خواسته‌های مردمی پیگیری می‌شود و تلاش می‌شود زمینه رفع مشکلات در برنامه ششم توسعه فراهم شود.


در ابتدای این نشست اداری که در دهدشت مرکزشهرستان کهگیلویه برگزار شد، فرماندار و هاشمی پور، نماینده شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور رئیس مجلس، گزارشی از وضعیت این شهرستان به لاریجانی ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر