صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد:

افزایش تدریجی ابتلای زنان در موج سوم ایدز

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون بیش از 30 سال از شروع همه گیری جهانی ایدز می‌گذرد و این در حالی است که همه ساله میلیون‌ها انسان در جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند.
کد خبر : 123859

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر علی حسین‌پور با بیان اینکه در کشور ما موج اول این بیماری با فرآورده‌های خونی آلوده وارداتی آغاز شد، گفت: پس از آن موج دوم ایدز از طریق مصرف تزریقی مواد مخدر شروع شد که اقدامات کاهش آسیب توسط متولیان برنامه، موجب کاهش شیب رشد همه گیری در این گروه جمعیتی شد.


وی افزود: بررسی نظام ثبت اطلاعات اچ آی وی، در سال‌های اخیر حاکی از تغییرات تدریجی الگوی انتقال بیماری از اعتیاد تزریقی به انتقالی از طریق ارتباطات جنسی است که موج سوم ایدز را در پی خواهد داشت، همین بررسی دلالت بر افزایش تدریجی موارد جدید ابتلا در زنان در سال‌های اخیر دارد که لزوم توجه بیشتر را در این ارتباط می‌طلبد.


کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم راستا با وزارت بهداشت و با همکاری و مشارکت تمامی سازمان‌های عضو کارگروه کشوری کنترل ایدز برنامه‌های جامعی را در جهت افزایش دسترسی و ارتقا اطلاعات و آگاهی گروه های در معرض آسیب و نیز گروه‌های دارای رفتارهای پرخطر مرتبط با اچ آی وی/ ایدز پیش بینی و اجرا کرده است.


وی افزود: این اقدامات شامل راه اندازی مراکزی با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه، کاهش آسیب، مراقبت و درمان از جمله مراکز گذری، کلینیک‌های مثلثی، مراکز مشاوره و آزمایش داوطلبانه و مراکز مشاوره و خدمات کاهش آسیب ویژه زنان آسیب پذیر است.


حسین پور جلب مشارکت سایر بخش‌های توسعه در راستای اجرای برنامه‌های کنترل ایدز، برگزاری نشست‌های منطقه‌ای، طرح موضوع در جلسات هیات رئیسه دانشگاه، برگزاری جلسات آموزشی و انجام تست در مدارس حاشیه شهر، اجرای طرح‌های پایش آهنگ سریع و پیام امید را از جمله برنامه‌های معاونت بهداشت دانشگاه در راستای کنترل ایدز برشمرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اچ آی وی ایدز
ارسال نظر