صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
در نشست خبری

سخنگوی جبهه پیروان: نظر آیت‌الله موحدی کرمانی درباره انتخابات الگوی عمل ماست/ کاندیداتوری احمدی‌نژاد مانع از عادلانه بودن انتخابات می‌شد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری آتی پیرو رأی و نظر جامعه روحانیت مبارز خواهیم بود.
کد خبر : 123257

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، کما‌ل‌الدین سجادی در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا درباره اختلاف‌نظرها در جامعتین بر سر رسیدن به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ممکن است برخی از چهره‌های فعال اصولگرا افرادی را معرفی کنند اما اینها نظرات شخصی خودشان است. آنچه مدنظر جمع و الگوی عمل است، نظر آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است که موضعی کاملا مشخص و شفاف در این‌باره دارند که می‌توانند مانع از بروز اختلافات شوند مخصوصا سازوکارهای جدیدی که به این منظور در جامعه روحانیت ایجاد شده و قطعا آنچه آیت‌الله موحدی‌کرمانی تاکنون در این‌باره گفته‌اند، خواهد شد.


وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا نظر جامعه روحانیت مبارز بر جامعه مدرسین ارجح است، توضیح داد: ساختار جامعه روحانیت حزبی‌تر است و جامعه مدرسین هرجا که صلاح دانسته و لازم بوده ورود کرده است و این بستگی به رأی و نظر اعضای آن و آیت‌الله یزدی دارد و در حال‌حاضر ما خبر نداریم که جامعه مدرسین قصد ورود به این مسأله را دارد یا نه. این در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.


سخنگوی جبهه پیروان درباره توصیه‌های مقام معظم رهبری به احمدی‌نژاد درباره عدم ورود به انتخابات و پیشگیری از بروز فضای دوقطبی در جامعه گفت: قطعا یکی از مسائل پیش آمده بعد از ورود ایشان همین دوقطبی شدن فضاست که به هیچ‌وجه به صلاح جامعه و انتخابات نخواهد بود. یکی از مسائلی که در انتخابات‌ها مطرح می‌شود، آزاد و عادلانه بودن آن است. همان‌طور که می‌دانیم طبیعت جمهوری اسلامی آزاد بودن آن است و قطعا آزاد بودن آن تأمین خواهد شد، اما ورود ایشان به فضای انتخابات می‌توانست مانع از عادلانه بودن آن شود.


وی ادامه داد: نظر شخصی من نیز آن است که عدم ورود ایشان به نفع خودشان و آینده سیاسی ایشان هم بوده است. ای کاش دیگران نیز همچون آقای احمدی‌نژاد در مواردی مشابه از رأی و نظر رهبری تبعیت و تمکین می‌کردند و به این طریق از بروز مسائلی چون فتنه 88 پیشگیری می‌شد.


سجادی درباره خبر منع ورود جریان نزدیک به آقای احمدی‌نژاد از سیاست‌ورزی گفت: ورود ایشان می‌توانست برای جامعه خسارت‌بار باشد که با بصیرت رهبری از آن پیشگیری شد تا مورد سوء‌استفاده دشمنان قرار نگیرد تا به دوقطبی شدن جامعه دامن بزنند و ما اصولگرایان نیز خوشحالیم که ایشان از نظر و رأی رهبری تبعیت کردند.


وی در پاسخ به پرسشی درباره گرایش و نظر جبهه پیروان به اصولگرایان معتدل و میانه رو ر انتخابات آتی گفت: اصولگرایی معنای منفب ندارد و به معنای تابعیت از امام و رهبری است که هیچ گاه تندروی نداشته‌اند و بر اساس مصالح و واقعیت‌ها عمل می کردند. پیش از مرسوم شدن اعتدال و افزودن واژگانی از این قبیل به ادبیات سیاسی، ما مشی متکی بر میانه روی و تعادل بود. و دوستانی که تندروی را پیش گرفته اند خودشان باید پاسخگوی عملکردشان باشند.


سجادی درباره درباره اظهارات اخیر خود درباره اینکه « اصولگرایی وحی منزل نیست» گفت: لغات و اصطلاحات سیاسی هیچکدام وحی منزل نیستند. گاهی لازم است عبارات و اصطلاحات استفاده کنیم؛ البته صحبت من به این معنا نیست که اصولگرایی کارکرد خودش را از دست داده و این واژه برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است. به طور مثال اصلاح طلبان در انتخابات اخیر مجلس از واژه امید برای لیست خود استفاده کردند و در حقیقت فرصت سازی کردند. و تاکنون در میا اصولگرایان بحثی در این باره شکل نگرفت.


سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه ما در تهران و پنج کلانشهر شامل مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز را برای انتخابات شوراها برنامه داریم و برای آن‌ها نامزد تعیین می‌کنیم، افزود: سایر استان‌ها و شهرستان‌ها سازوکار دیگری دارد که با توجه به آن‌ها عمل خواهیم کرد.


سجادی تصریح کرد: اعضای ستاد انتخابات شوراهای خود را مشخص کرده که شامل: آقایان بادامچیان(رئیس)،کوهکن،رحیمی،نیکفر و سجادی( سخنگو) می‌شود.


وی با اشاره به علت تشکیل ستاد انتخاباتی حزب مؤتلفه در کنار جبهه متبوعش، گفت: حزب مؤتلفه همیشه با جبهه پیروان هماهنگ است، اما خصلت هر حزبی این است که برای انتخابات فعالیت داشته باشد، اما در مجموع، همه احزاب عضو جبهه با هم هماهنگ هستند.


سجادی ادامه داد: مسئولان حزب مؤتلفه توضیحاتی در ارتباط با معرفی کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر ارائه کردند.


وی با تأکید بر اینکه کارکرد حزبی ایجاب می‌کند تا تمامی احزاب در انتخابات حضور داشته باشند، تصریح کرد: حزب مؤتلفه در نهایت با جبهه هماهنگ است و در صورت رسیدن به یک اجماع در مورد کاندیدایی آنها نیز موافق آن خواهند بود.


این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: اصولگرایان باید با محوریت روحانیت به انسجام برسند، البته امیدهای زیادی نیز در این زمینه وجود دارد و رسیدن به انسجام دور نیست و بنده نیز به آن خوشبین هستم.


سجای در پایان درباره مسئله فیش های نجومی و فساد سیستماتیک در ساختار اداری کشور گفت: مسئولان باید برای حل ریشه‌ای این مسئله اقدام کنند و تداوم این مسئله و بی توجهی به آن موجب عدم اطمینان به مدیران و نظام می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر