صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طیب نیا: رسیدن به رشد اقتصادی مستمر و پایدار با اقتصاد مقاومتی

وزیر امور اقتصادی و دارائی با اشاره به نام گذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: هدف اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است.
کد خبر : 123143

به گزارش گروه اقتصاد آنا به نقل از شادا، علی طیب‌نیا در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در دفتر امام جمعه، رسیدن به رشد اقتصاد مستمر و پایدار را از اهداف مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: منظور از رشد اقتصادی یعنی رشدی که از درون بجوشد و از توانمندی و پتانسیل داخل استفاده و از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بین‌المللی برای رفاه حال مردم و معیشت آنان و بهروزی جامعه استفاده کنیم.
وی افزود: رشد اقتصادی یعنی رشدی که عدالت‌محور بوده و بتواند فقر را در جامعه ریشه‌کن و عدالت را حاکم و مبتنی بر خود باوری و دانش باشد.


وی با بیان اینکه دولت و همه مسوولان تلاش و عزم خود را به کار بسته‌اند تا شعار امسال مقام معظم رهبری تحقق و به اهداف پیش‌بینی شده برسیم، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات و تلاش‌های دولت به تدریج در حال نمایان است و به اهداف در نظر گرفته شده نزدیک‌تر شده‌ایم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده قراربود تا رشد اقتصادی کشور امسال به 5درصد برسد ولی خوشبختانه با تلاش‌های دولت و اقدامات صورت گرفته دراین زمینه رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال بنا بر آمار بانک مرکزی به 5.4 درصد رسیده است.


طیب نیا با بیان اینکه دولت با توجه به تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب خود را درگیر مسائل سیاسی و انتخاباتی نخواهد کرد و هیچ توجهی به جو سازی‌ها ندارد، اظهار داشت: اگر همه کمک کنیم و نگذاریم مسائل سیاسی و انتخاباتی بر ما غلبه کند دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر نیز قطعا دست یافتنی است.
وی افزود: دولت برنامه مفصلی را در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تهیه و تمامی این برنامه‌ها عملیاتی و دارای زمان‌بندی است و در موعد مقرر به نتایج و اهداف خود می‌رسد.


وزیر اقتصاد با اشاره به واگذاری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی هر دو استان به یکی از وزرای دولت گفت: خوشبختانه پیگیری برنامه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان‌های سمنان و اصفهان بر عهده بنده قرار گرفته و قرار است در سفر های متعددی که به این استان‌ها انجام می‌شود از تمام ابزارها و امکانات برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان استفاده و مشکلات رفع شود.
طیب نیا افزود: سعی کردیم قبل از سفر به استان سمنان، ارزیابی اولیه از این استان و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و ضمن آشنایی با برنامه‌ها، از نزدیک مسائل را پیگیری و قطعا همه توان خود را برای رفع مشکلات استان به کار خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: کشور ایران دارای امکانات و ظرفیت های بالا و منابع طبیعی و نیروی انسانی فراوانی است و مردم نیز با صبر و استقامت خود همیشه همراه و همگام با مسولان بوده و همین امر باعث سنگین‌تر شدن مسولیت ما شده و سعی می کنیم تا شرمسار آنان نباشیم.


وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با تشریح برنامه های دولت در سیاست داخلی و اقتصاد کشور، گفت: امسال دولت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت یابی خود را برای رشد اقتصادی و تقویت توان تولید داخلی قرار داده است.
طیب نیا با بیان اینکه هم اکنون کشور با انبوه جوانان جویای کار با توان مناسب روبرو است و می توانند منشا اثر خدمات در کشور باشند، گفت: متاسفانه شرایط اشتغال برای این جونان فراهم نیست و چاره ای جز ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید داخل و رشد اقتصادی نداریم.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت در سیاست اقتصادی در سه سال اخیر نیز گفت: کاهش تورم از 45درصد در سه سال گذشته به زیر 10 درصد یکی از مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید بوده است.
طیب نیا ایجاد آرامش در بازار ارز و دارایی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و گفت:تولید که با رشد منفی 6.8 درصد مواجه بود امروز به رشد مثبت اقتصادی رسیده است و این نشان دهنده این است که اگر دولت و مردم بخواهند با مدیریت جهادی و حفظ اصول و ارزش های اسلامی همه چیز به دست می آید.


وزیر اقتصاد قرار است در این سفر در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شرکت و همچنین با فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگویی داشته باشد.
بازدید از برخی واحد های تولیدی و صنعتی نیز در برنامه های سفر وزیر اقتصاد به سمنان پیش بینی شده است.
جمعی از معاونان وزارت امور اقتصادی و دارائی و مسولان اقتصادی و بانکی کشور هم طیب نیا را در این سفر دوروزه به استان سمنان همراهی می‌کنند.
بر اساس پیشنهاد استان سمنان و تصویب هیئت دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور؛ وزیر اقتصاد مسئول نظارت بر تحقق اقتصاد مقاومتی در استان‌های سمنان و اصفهان شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر