صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان :

تمایل جوانان برای داشتن دندان‌های درشت و سفید افزایش یافته

یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان عنوان کرد: امروزه شاهد هستیم که خصوصا افراد جوان جامعه، به صورت وسواس گونه خواستار تغییر در دندان‌های سالم و زیبای خود، همگام با مسائلی مانند مد روز هستند. این مسأله باعث شده که اکثریت خواستار داشتن دندان‌های درشت و بیش از حد سفید باشند.
کد خبر : 122352

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر شیلا امامیه، متخصص ترمیمی و زیبایی دندان اظهار کرد: لبخند زیبا منعکس کننده احساس درونی، اعتماد به نفس و جذابیت فرد است. از آنجایی‌که در دنیای امروز، زیبایی یکی از دغدغه‌های افراد جامعه در سنین مختلف و اقشار مختلف فرهنگی است، میزان تقاضا در رابطه با دندانپزشکی زیبایی نیز بسیار فراگیر شده اما آنچه که باید توجه کرد اینست که زیبایی به چه قیمتی؟


وی گفت: برآورد کردن اینکه چه مسائلی را نادیده می‌گیریم تا زیبایی به‌دست آوریم از اهمیت خاصی برخوردار است و با پیشرفت علم و ابداع روش‌های ساده‌تر و محافظه کارانه‌تر می‌توان زیبایی دندان‌ها را به خوبی تامین کرد.


عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی یادآور شد: امروزه شاهد هستیم که خصوصا افراد جوان جامعه، به صورت وسواس گونه خواستار تغییر در دندان‌های سالم و زیبای خود، همگام با مسائلی مانند مد روز هستند. این مساله باعث شده که اکثریت خواستار داشتن دندان‌های درشت و بیش از حد سفید باشند که به زعم دندانپزشکان منطبق با اصول زیبایی نیست.


وی ادامه داد: به رغم این حقیقت که مسائل اقتصادی در همه امور از جمله مسائل پزشکی سایه انداخته است اما در کشور ما وجدان کاری باعث شده دندانپزشکان با اولویت قرار دادن سلامت بیمار، طرح درمان را برمبنای شرایط و در نظر گرفت صلاحدید بیمار تنظیم کند.


عضو کمیته اجرایی شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: در این راستا همواره هدف انجمن متخصصان ترمیمی و زیبایی آموزش روش‌های پیشگیری از پوسیدگی و تخریب ساختار دندانی، آموزش بهداشت و ترویج روش‌های محافظه کارانه‌تر زیبایی بوده است.


وی خاطرنشان کرد: شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصان ترمیمی و زیبایی با شعار «علم و هنر در خدمت سلامت و کرامت بیماران» در تاریخ 4 تا 7 آبان در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دندان
ارسال نظر