صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
رئیس کنفرانس نفت 2016 :

هدفگذاری برای تولید 75 میلیارد دلار محصول پتروشیمی

رئیس کنفرانس نفت 2016 گفت: سهم ایران از گردش سه هزار و 700 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی دنیا کمتر از یک درصد  است که طبق برنامه باید تولیدات این بخش به 75 میلیارد دلار برسد.
کد خبر : 122324

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، سید حمید حسینی رئیس کنفرانس نفت 2016 افزود: ظرفیت تولید بخش پتروشیمی کشور بیش از 62 میلیون تن است که از این میزان 75 درصد آن فعال است و سالانه بیش از 25 میلیون تن محصول پتروشیمی و شیمیایی را به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کند.


وی با تشکر از اتاق بازرگانی ایران و دبیرخانه شورای گفت‌وگو برای همکاری به منظور برگزاری این کنفرانس افزود: امیدواریم با طرح چالش‌ها فرصت‌ها و ظرفیت‌های این بخش و ارائه راهکار مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی در سال 2017 فراهم شود.


حسینی ادامه داد: بخش نفت و گاز همیشه پیشران اقتصاد کشور بوده و هم‌اکنون نیز جهت خروج از رکود و تحقق اقتصاد مقاومتی به استفاده از ظرفیت و پتانسیل بالای این بخش نیاز داریم.


به عقیده وی در صورت رفع موانع فوق شاهد افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این صنعت بوده و این بخش عامل تحرک‌ بخشیدن به سایر بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.


رئیس کنفرانس نفت 2016 ادامه داد: توسعه بخش بالادستی و پایین دستی نفت و گاز با استفاده از ظرفیت داخلی و خارجی امکان‌پذیر است و در این راه برجام توانسته بستر همکاری را فراهم نموده تا کشور از وضعیت نامطلوب فعلی نجات یابد.


وی گفت: اکنون از 157 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشور، 85 میلیارد آن در میادین نفتی مشترک و از 132 تریلیون متر مکعب گاز قابل استحصال 14 میلیارد متر مکعب آن در میادین گازی مشترک قرار دارد و سالانه میلیارد‌ها دلار از منابع نفت و گاز کشور توسط همسایگان برداشت می‌شود.


حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت پالایشی نفت دنیا حدود یکصد میلیون بشکه در روز است، افزود: سهم ایران با پالایش 1/8 میلیون بشکه تنها 1/8 درصد ظرفیت دنیاست در حالی که تا سال 1405 این ظرفیت باید به 5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.


حسینی گفت: ظرفیت پیمانکاری کشور حدود یکصد میلیارد دلار در سال است که در حال حاضر بیش از 50 درصد آن بلااستفاده باقی مانده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: گاز نفت
ارسال نظر