تشدید نگرانیها از افت برند صادراتی قیر ایران
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از سازمان توسعه تجارت، محمود بازاری با اشاره به اینکه میزان صادرات قیر طی 5 ماه امسال از نظر ارزشی بیش از 333 میلیون دلار بود، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 42.5 درصد کاهش داشته است.
وی، عمده بازارهای صنعت قیر در این مدت را هند، افغانستان، ترکیه، چین و عراق برشمرد و ادامه داد: نگرانی از افت برند صادراتی قیر در کشورهای مذکور، نداشتن برخی استانداردها و... از عمده دلایل تنزل صادرات قیر ایران هستند.
وی همچنین با بیان اینکه میزان صادرات روغن موتور طی 5 ماه نخست سال 95 از نظر ارزشی حدود 963 میلیون دلار بوده، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.5 درصد افزایش داشته است.
به گفته بازاری، افغانستان، ترکیه، چین و هند عمده بازارهای صادرات روغن موتور ایران به شمار میآیند.
بازاری در ادامه ارزش صادرات مواد هیدروکربوری پتروشیمی نظیر ال.پی.جی در 5 ماه نخست امسال را حدود 928 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش حدود 7 درصدی مواجه بوده است.
ایران از نظر منابع نفت و گاز بسیار غنی است و تبدیل این منابع به محصولات نهایی با استفاده از فناوریهای متنوع و پیشرفتهای انجام میشود که ارزش افزوده قابل توجهی را برای کشور به دنبال دارد.
انتهای پیام/