صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
فرمانده مرزبانی در جمع خبرنگاران:

مشکلات مرزبانی در خصوص قاچاق کالا و مواد مخدر در مرزهای پاکستان/ مرزهای ایران میزبان زائران غیر ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه هم اکنون در مرزهای پاکستان مشکلاتی وجود دارد، گفت: در بحث مواد مخدر و قاچاق کالا با مرزبانی پاکستان رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده است که امیدواریم این مشکلات مرتفع شود.
کد خبر : 122125

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های مرزبانی در مرزهای گسترده کشور اظهار کرد:باید به خانواده بزرگ ناجا تبریک گفت زیرا متولی امنیت داخلی در کشور نیروی انتظامی است و نقش بالایی در امنیت سیاسی و اقتصادی کشور دارد.


وی افزود: کشور ما 8 هزار و 750 کیلومتر مرز دارد و نیروی انتظامی در برقراری امنیت این مرزها نقش پررنگی را ایفا می‌کند.


پیش‌بینی عبور 30 تا 40 هزار زائر غیر ایرانی از مرزهای کشور در اربعین


فرمانده مرزبانی ناجا به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم پیاده‌روی امن از جمله برنامه‌های ناجاست و در این بین نقش پلیس مرزبانی در برقراری و حفظ امنیت غیر قابل انکار است زیرا در این فستیوال بزرگ علاوه بر شیعیان نمایندگان دیگر ادیان نیز از جمله مسیحیان حضور دارند.


رضایی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود 2 میلیون نفر از ایرانیان در پیاده‌روی اربعین حضور یابند، تصریح کرد: جدا از زائران ایرانی زائران تاجیک، ترک و بنگلادشی هم از مرزهای ایرانی عبور می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که ما بین 30 تا 40 هزار زائر مهمان داشته باشیم.


رفع مشکلات مرزهای افغانستان


فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه برای خدمات رسانی به زائران هماهنگی لازم بین مرزبانی ایران و عراق صورت گرفته است، افزود: طی 6 ماه گذشته کشفیات قاچاق کالا 17 برابر رشد داشته و در مرزهای جنوبی، شمال غرب و مرزهای آبی تلاش مضاعف شده و طی اقداماتی که با مرزبانی افغانستان داشتیم مشکلات‌مان در مرزهای افغانستان مرتفع شده است.


مشکلات در مرزهای پاکستان پابرجاست


وی در ادامه تاکید کرد: اکنون بیشتر بحث‌ها در مرزهای پاکستان است در بحث مواد مخدر و قاچاق کالا با مرزبانی پاکستان رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده است که امیدواریم مشکلات کاهش پیدا کند.


رضایی با اشاره به دستگیری اشرار در مرزهای شرقی کشور خاطر نشان کرد: در مرزهای غربی نیز با همکاری وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اقدامات مناسبی انجام شده در مرزها مشکل خاصی وجود ندارد و اشراف کامل برقرار است و با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی خودمان همه مرزها رصد می‌شوند و هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد.


وی در خصوص عبور زائران از مرزها برای سفر به عتبات عالیات توضیح داد: در این زمینه همه پیش‌بینی‌های لازم برای ورود افراد به ایران و بدرقه زائران به سمت مرزها انجام شده و برای این منظور تاکتیک‌های مختلفی را در نظر گرفتیم و قطعا مشکلی نخواهیم داشت.


فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص وضعیت مرزها در زمان برگزاری انتخابات توضیح داد: مرزهای آبی و خشکی در همه مراحل چه در زمان انتخابات و چه در زمان حال دارای برنامه ویژه هستند و به آن عمل می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر