صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

حمید درخشان: سر‌خ‌ها قشقایی را دست کم گرفتند و حذف شدند/ قدرت پرسپولیس به ملی‌پوشانش است

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: متاسفانه بازیکنان پرسپولیس روی یک غافلگیری از قشقایی گل خوردند و بعد از آن رو به بازی احساسی آوردند.
کد خبر : 122096

حمید درخشان در خصوص دلایل حذف پرسپولیس از رقابت‌های جام حذفی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «این باخت را باید از جهات مختلف بررسی کرد چون سابقه نداشته که پرسپولیس برابر تیمی دسته دومی ببازد. به نظر من در وهله اول برانکو ایوانکوویچ نباید می‌پذیرفت که بدون 6 ملی‌پوش خود در این دیدار به میدان برود چرا که این بازیکنان شاکله اصلی تیم را تشکیل می‌دادند و بدون آنها عملا پرسپولیس تبدیل به تیمی معمولی در لیگ برتر می‌شود.»


او در ادامه افزود: «برانکو وقتی که به این نتیجه رسید که تیمش در رقابت‌های جام حذفی بازی کند باید فضای تیمی پرسپولیس را عوض می‌کرد اما در کمال تعجب برانکو تمرینات تیمش را تعطیل کرد و خودش برای مرخصی به کرواسی رفت. دلیل گرفتن این تصمیم از سوی برانکو هم کسانی بودند که این تصور را برای سرمربی پرسپولیس ایجاد کرده بودند که تیم قشقایی به راحتی حذف می‌شود و این تیم حرفی برای گفتن نخواهد داشت.»


وی یادآور شد: «پیروزی‌های پرگلی که تیم‌های لیگ برتری روز پنج‌شنبه به دست آوردند عملا این تصور را برای بازیکنان و تا حدودی کادرفنی پرسپولیس ایجاد کرد که آنها روز آسانی را پیش رو دارند و به راحتی از سد قشقایی عبور می‌کنند در حالی که تیم‌های کم نام و نشان برابر استقلال و پرسپولیس انگیزه زیادی دارند و با جان و دل بازی می‌کنند. متاسفانه بازیکنان پرسپولیس روی یک غافلگیری گل خوردند و بعد از آن رو به بازی احساسی آوردند. چندین موقعیت خوب نصیب مهاجمان شد اما با بی‌دقتی از دست رفت.»


سرمربی سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: «درنیمه دوم با صحبت‌هایی که برانکو انجام داده بود،‌ نحوه بازی تیم تا حدود زیادی منطقی شد و مطابق انتظار پیش از آنکه به دقیقه 60 برسیم، نتیجه مساوی شد. بعد از گل، پرسپولیس عملا صاحب توپ و میدان بود اما باز هم ضربات آخر احساسی زده می‌شد و برای همین این مسابقه به وقت‌های اضافه کشید. باز هم بازیکنان پرسپولیس عجول بودند و موقعیت‌های بسیار خوبی را از دست دادند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. خوب در پنالتی هم شانس دو تیم تقریبا برابر است و برای همین هم قشقایی شگفتی آفرید و برنده شد.»


وی در مورد اینکه بسیاری کامیابی‌نیا را به خاطر پنالتی که از دست داد، عامل شکست پرسپولیس مقابل قشقایی می‌دانند، عنوان کرد: «به نظر من کامیابی‌نیا ضربه پنالتی را با همان تفکری از دست داد که مهاجمان پرسپولیس در جریان بازی فرصت‌های گلزنی را هدر دادند. وقتی یک تیم می‌بازد، ما نباید یک بازیکن را مقصر بدانیم. من معتقدم تمامی عوامل پرسپولیس در این باخت مقصر هستند و درست نیست که یک نفر را عامل باخت بدانیم.»


درخشان درباره اینکه عده‌ای عنوان کرده‌اند، کی‌روش با اردوی ارمنستان 6 بازیکن را از پرسپولیس گرفت، تصریح کرد: «من قبلا هم گفتم که برانکو می‌توانست روی حرف خودش بایستد و تیمش را در این بازی شرکت ندهد اما وقتی پذیرفت که در دیدار با قشقایی حاضر شود، باید با تمام موجودیت پرسپولیس بازی می‌کرد و حریف را دست‌کم نمی‌گرفت. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و مسلما هر کسی غیر از کی‌روش هم بود از این پرسپولیس بازیکنان زیادی را به تیم ملی دعوت می کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر