صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حشمتی: از فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌های قرآنی حمایت می‌شود

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های فعالیت‌های قرآنی را در کشور تاکید کرد.
کد خبر : 122023

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین همایش معاونین و کارشناسان قرآنی سراسر کشور که ٥ و ٦ مهرماه در چاکسر مازندران برگزار شد ، بر لزوم واگذاری فعالیت های قرآنی به موسسات قرآن و عترت تاکید کرد.


وی با بیان اینکه موسسات قرآن و عترت در سراسر کشور منشاء کارهای خیر در حوزه های قرآنی شده اند و همین موسسات ظرفیت های بالقوه ای را در فعال کردن پتانسیل‌های هر منطقه از کشور می‌توانند عملی کنند بر توان حمایتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستانی هم‌افزایی میان موسسات و معاونت تاکید کرد.


حشمتی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس سیاست گذاری‌های خود؛ خط مشی و تعیین رویکرهای لازم را برای فعالیت های موسسات قرآنی در نظر گرفته است، وی در ادامه تاکید دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی و انجام کارهای زیربنایی در بخش های موسسات قرآنی را عنوان کرد.


معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع فهم قرآن کریم را از اولویت های برنامه ریزی و عملی معاونت عنوان کرد و بر مغفول ماندن « فهم قرآن» بین آحاد جامعه به عنوان ثمره و نتیجه معجزه پیامبر اکرم تاکید کرد.


حشمتی گفت: انتقال مفاهیم قرآنی به وسیله ابزار هنر، خود یکی از روش های جدید انتقال مفاهیم است که حمایت از محصولات هنری قرآنی لازمه گام گذاشتن در وادی« اقتصاد هنر» در حوزه های قرانی می باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر