صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) : ایران در حوزه جنگ سخت هیچ مشکلی ندارد

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) کرج با یادآوری 72 تن شهید تفحص شده و فرستادن آنها در یک کاروان به تهران گفت: «من به عنوان یک سرباز کوچک به شما اطمینان می‌دهم که کشور ما در حوزه جنگ سخت هیچ مشکلی ندارد و اگر دشمن توانایی داشت تا کنون ما را مورد حمله قرار می‌داد.»
کد خبر : 121368

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرهنگ مجید زنجانی در ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به همت بسیج کارکنان و حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد، هدف از این همایش‌ها را رساندن رشادت و فداکاری جانبازان و شهدا و خانواده‌های شهدا برشمرد.


زنجانی گفت: «در زمان جنگ، جمهوری اسلامی ایران یک کشور نوپایی بود که ارتشی از هم گسیخته داشت. هنوز بسیج و سپاه هم شکل نگرفته بودند؛ در چنین شرایطی نظام نو پای ما در مقابل دنیا از جمله 40 کشور برتر ایستادگی کرد. افتخار می‌کنیم و به آن می‌بالیم و دهه می‌گیریم. این باید مبنایی باشد برای همه کارهایمان و به این جمله برسیم که اگر تحریم شدیم(خدا با ما است). در زمان جنگ با وجود داشتن تکنولوژی ساده پل شناوری را به طول14 کیلومتر در عملیات خیبر احداث کردیم و زمانی که مورد اصابت دشمن نیز واقع شد در سریع ترین زمان آن را بازسازی کردیم.»


وی با توجه به عملیات والفجر8 و فاو ادامه داد: «دشمنان می گویند چگونه ایران توانست از اروندرود عبور کند؟ عراق در آغاز جنگ برای اینکه خرمشهر و آبادان را فتح کند که هدفش آبادان بود نتوانست در مقابل ارتشی که هنوز پا نگرفته از اروندرود عبور کند، بلکه از مسیر شلمچه به خرمشهر و از آنجا به سمت آبادان رفت که در نهایت موفق به محاصره آن نشد؛ اما ما با عملیات والفجر8 در دل خاک عراق نفوذ کردیم. اینها آبروی نظام است.»


زنجانی خاطرنشان کرد: «ما برای مراسم عروسی حداقل یک ماه برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما رزمندگان ما در عرض15روز عملیات کربلای5 را طراحی کردند که صدام گفته بود: «اگر ایران بتواند استحکامات بصره را بشکند، من کلید بصره را به ایران می‌دهم» اما با توجه به اینکه اسرائیل و ارتش‌های قدرتمند دنیا پشتوانه عراق بودند موفق به پیروزی شدیم. رزمندگان و شهدا در میان خمپاره‌های شلمچه نیز ایستادگی کردند و به ما یاد دادند که می‌شود در مقابل دشمن ایستادگی کرد که به فرموده حضرت روح الله (ره): شهدا در حال تربیت مردم ایران هستند. بناباین ما باید اینها را ارج بنهیم و ارزش‌های دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو کنیم.»


سردار مجید ایزدیار نیز به تحلیل جنگ و دوران دفاع مقدس پرداخت و با طرح این سؤال که چرا با وجود پایان جنگ تحمیلی یاد آن روزها را گرامی می‌داریم، گفت: «زیرا ما برای جنگ مراسم نمی‌گیریم، بلکه برای ارزش‌هایی که از جنگ بدست آوردیم جشن می‌گیریم. آیا جنگ که باعث رشد و شکوفایی ما شد جزو ارزشها نیست؟ مردم برای انقلابشان خون دادند و به نظامشان اعتقاد و به ولی فقیه شان ایمان دارند و چون رزمندگان به امام راحل (ره) یقین داشتند در مقابل دشمن ایستادگی کردند و آنها را از پا در آوردند.»


برادر دو شهید والا مقام و یکی از جانبازان گرانقدر جنگ تحمیلی باتوجه به عملیات هایی همچون عملیات فکه، عملیات والفجر6 و فتح خرمشهر به بیان خاطرات پرداخت و افزود: «رزمندگان بعد از ورود به خاک عراق در خواندن نماز دچار تردید شده بودند که مبادا خاک عراق غصبی باشد و یا در عملیات فتح خرمشهر زمانی که رزمندگان مجروح شده بودند به لحاظ خونریزی شدید احساس تشنگی می‌کردند و وقتی که به نفر اول آب دادند، گفت آب را به نفر بعدی بدهید چون او جراحتش بیشتر از من است و نفر بعدی از خوردن آب امتناع می‌کرد و خوردن آب را به نفر بعدی تعارف می کرد تا اینکه این تعارفات به نفر پنجم رسید.»


وی اینگونه از خودگذشتگی و ایثارگری شهدا و رزمندگان و همچنین مقاومت مردم ایران را جزو ارزشها برشمرد و آن را به عنوان دفاع مقدس معرفی کرد و در پایان از مراحل جنگ از جمله تجاوز و پیشروی عراقی‌ها و عملیات‌ها و حملات و ایستادگی رزمندگان و دستور امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه در مقابل تجاوز دشمن طرح بریزید و آنقدر پیشروی کنید تا آتش دشمن خنثی شود، نام برد.


در این ویژه برنامه، هنرمند خوب و متعهد علی صدیقی راد با خواندن سرودی زیبا ، رشادتهای رزمندگان و اتحاد و همبستگی مردم ایران را ستایش کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر