صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

از هر 3 نفر یک نفر نصف شب موبایلش را چک می‌کند

آیا تا حالا پیش آمده نصف شب از خواب بیدار شوید و تلفن همراه‌تان را چک کنید؟ اگر جوابتان مثبت است بدانید شما تنها نیستید. مطالعات اخیر نشان داده است که از هر سه نفر یک نفر نصف شب گوشی‌شان را چک می‌کند.
کد خبر : 121357

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BusinessInsider، پژوهش جدید شرکت مشاوره‌ای دلویت (Deloitte) حاکی از آن است که اغلب مردم نصف شب گوشی‌های خود را برای کارهایی از جمله چک کردن زمان، خواندن پیام یا خبر و یا حتی پاسخ به ایمیل‌‌های کاری‌شان استفاده می‌کنند
طبق مطالعات انجام‌شده روی ٤٠٠٠ نفر انگلیسی، هر چقدر سن‌تان کم‌تر باشد، احتمال این که نصف شب گوشی‌تان را چک کنید بیش‌تر است.


50 درصد از جوانان بین ١٨ تا ٢٤ ساله نصف شب موبایلشان را چک می‌کنند. در حالی که تنها 14 درصد از افراد بالای ٦٥ سال این کار را انجام می‌دهند.
این در حالی است که به گفته پزشکان، استفاده شبانه از گوشی می‌تواند الگوی خواب را، حتی در سطح پایین، مختل کند. نور آبی کم‌رنگ ساطع‌شده از تلفن همراه در شب بر میزان هورمون ملاتونین در بدن تاثیر می‌گذارد و خوابیدن را سخت‌تر کند. به همین علت است که اپلیکیشن‌هایی نوشته شده‌اند که صفحه نمایش را به رنگ نارنجی درمی‌آورند.


این تحقیق همچنین میزان استفاده گوشی‌‌های هوشمند را توسط مردم از لحظه بیدار شدنشان نشان می‌دهد. ٥٢ درصد‏ از مردم تلفن‌های خود را در ١٥دقیقه اول بعد از بیدار شدنشان و ٨٦ درصد‏ آنها نهایتا بعد از یک ساعت از بیدار شدنشان گوشی‌شان را چک می‌کنند.


مترجم: مهدیه طاهری


انتهای پیام/

ارسال نظر