صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

افخمی راد:‌ روان سازی امور اداری گمرکی، نتیجه کاهش طبقات تعرفه‌ای است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کاهش طبقات تعرفه‌ای از 14 طبقه به 10 طبقه مزایای فروانی دارد که عمده آن، ساده‌سازی و روان‌سازی امور اداری و گمرکی فعالیت‌های تجاری در حد امکان است.
کد خبر : 12131

به گزارش گروه اقتصادی آن او به نقل از شاتا، ولی الله افخمی افزود: اهم سیاست‌های حاکم بر وضع و یا سود تغییر بازرگانی و حقوق گمرکی تعدادی از کالاهای وارداتی بر مبنای حمایت منطقی از تولید داخلی و ایجاد انگیزه در جامعه تولیدکنندگان برای تولید محصول بیشتر و ایجاد رونق اقتصادی است.


به گفته او با این اقدام هدف همسان‌سازی تعرفه‌ها و کاهش اشتباهات احتمالی اظهار کالا در گمرکات کشور و نیز هدف شفافیت تسهیل تجارت و ارتقای رتبه تجاری کشور در آمارهای بین المللی محقق می‌شود.


وی افزود: همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مولد و تولیدی و ایجاد اشتغال با به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی صنعت از دیگر سیاست‌های حاکم بر تنظیم این مقررات بوده‌است.


رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و کنترل قیمت‌ها در بازار این‌گونه محصولات، سعی شده‌ است با اصلاح نظام تعرفه‌ای حمایت کافی از تولید این گونه محصولات در کشور به وجود آید.


وی در ادامه یادآور شد: در تنظیم جدول افزایش سود بازرگانی برخی تعرفه‌ها، ضمن توجه به حمایت از تولید داخلی، رعایت حداقل آثار افزایش و کاهش تورم مد نظر بوده‌است که اتخاذ چنین سیاستی ضمن به کار گیری حداکثری واحدها زمینه‌ساز ایجاد پتانسیل‌های تولیدی در رشته‌های مختلف کالایی و عرضه بیشتر محصول در بازار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر