صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

کارخانه: می‌خواهیم قهرمان باشگاه‌‌های جهان شویم/ تیم ملی مربی با «کاراکتر» می‌خواهد

سرمربی تیم بانک سرمایه گفت:تیم بانک سرمایه می‌خواهد قهرمانی جهان را هم کسب کند. پس باید بهترین‌ها را جذب کند تا نتیجه بگیرد، حالا خیلی‌ها شاید معترض باشند.
کد خبر : 121129

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره تغییر نسلی که در آینده‌ای نه‌چندان دور در تیم ملی والیبال صورت می‌گیرد، گفت: «فدراسیون والیبال باید به نحوی کار را جلو ببرد که ما به مرور زمان بازیکنان جدید را به تیم ملی وارد کنیم. این پوست‌اندازی باید صورت بگیرد و امری ناخواسته است اما نباید یکباره باشد. به نظر من والیبالیستی که بتواند خود را به سطح اول والیبال ایران برساند و در تیم ملی حضور داشته باشد تا 34 سالگی بیشتر نمی‌تواند اثربخش باشد.»


وی افزود: «بازیکنان ملی‌پوش ما نباید برای ماندن در تیم ملی اصرار داشته باشند و کار را به گونه‌ای جلو ببرند که تیم ملی دچار شکست‌های ناامیدکننده‌ای بشود. در آن زمان تغییر نسل هم به ضرر والیبال ما خواهد بود چرا که بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند تا خود را به بالاترین سطح برسانند. تغییر نسل ناگهانی و آوردن تیمی بدون بازیکن با تجربه سایه شکست را روی تیم ملی قرار می‌‌دهد و تبعات بدی برای والیبال ملی ما پیش رو دارد چرا که باخت‌های متوالی سایه سنگینی بر شخصیت بین‌المللی والیبال ایران می‌گذارد و شاید ما متحمل هزینه‌‌های گزافی شویم تا بتوانیم دوباره به سطح اول والیبال جهان بازگردیم.»


مربی بانک سرمایه خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از ایراداتی که می‌توان به تغییر نسل والیبال ایران گرفت حضور والیبالیست‌هایی با سن‌وسال بالا در تیم «ب» است. ما اگر می‌خواهیم این تیم را حامی تیم ملی قرار دهیم باید بازیکنان جوانتری را در آن قرار دهیم تا آنها بتوانند پشتوانه مناسبی باشند. ما باید میانگین سنی تیم «ب» را پایین بیاوریم تا به والیبال ملی کشور کمک کنیم.»


او در مورد عملکرد لوزانو در مدت زمان حضورش در ایران بیان داشت: «درباره سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال در وهله اول ما نباید همه چیز را گردن سرمربی بیاندازیم و او را مقصر بدانیم. موضوع دوم اینکه والیبال ایران دیگر تیم ناشناخته‌ای نیست و حریفان به طور کامل تیم ما را آنالیز می‌کنند. پس همان‌طور که ما دست آنها را می‌خوانیم و برای مغلوب کردن شان برنامه‌ریزی می‌کنیم آنها هم دست ما خوانده‌اند و می‌‌آیند تا ما را شکست دهند. سومین مطلب نیاز یک مربی به شناخت از تیمش است. سوال امروز این است ما چقدر به لوزانو فرصت دادیم؟ پس از بررسی تمامی این موارد می‌توانیم نتایج را به طور کامل بررسی کنیم و درباره لوزانو نظر بدهیم.»


وی یادآور شد: «لوزانو در انتخابی المپیک خوب کار کرد اما در لیگ جهانی نتوانست نتایج جالبی بگیرد. در المپیک هم ما یک مرحله بالاتر رفتیم و تیم‌های مصر و کوبا را شکست دادیم که البته کوبا با جوانانش آمده بود. با این حال تیم بزرگی چون فرانسه نتوانست به جمع 8 تیم برتر جهان راه پیدا کند و این مسئله سختی بیش از حد کار در المپیک را نشان می‌دهد.»


کارخانه تاکید کرد: «ما باید ببینیم از سرمربی تیم ملی چه می‌خواهیم. به نظر من ما برای انتخاب سرمربی باید 3 فاکتور در نظر داشته باشیم. اول اینکه او باید مدیریت خوبی در تیم داشته باشد و بتواند از توانایی بازیکنان در جریان بازی‌ها به خوبی استفاده کند. مسئله دوم دادن ذوق و شوق و آوردن عطش پیروزی برای شکست حریفان در میان بازیکنان است. بازیکنان بدون انگیزه نمی‌توانند بازی همیشگی خود را انجام دهند. سومین مسئله هم فردی است که بتواند مهارت بازیکنان ما را بالا ببرد و آنها را بهتر از قبل کند.»


او در مورد اینکه لوزانو چنین شرایطی را دارد یا نه، بیان کرد: «این موضوع را فدراسیون والیبال تشخیص می‌دهد اما مربیان خوب در سطح دنیا زیاد هستند. ما کسی را می‌خواهیم که کاراکتر فوق‌العاده‌ای داشته باشد و با جنم عمل کند. سرمربی باید بتواند شاگردانش را کنترل کند و از این دست مربیان در دنیا کم نیستند.»


کارخانه در مورد اینکه بسیاری به جذب بازیکنان ملی‌پوش در تیم بانک سرمایه انتقاد دارند،‌ تصریح کرد: «مگر در سال‌های گذشته که تیم‌های دیگری مثل پیکان ملی‌پوشان زیادی را جذب کردند کسی به آنها اعتراض کرد؟سعید معروف، امیرغفور، مهدی مرندی و فرهاد قائمی در تیم پیکان بودند چرا کسی اعتراض نکرد؟ مگر در مقطعی همه ملی‌پوشان به تیم کاله مازندران نرفتند. در آن زمان که متین ورامین ملی‌پوشان را به تیم خود آورد چرا همه ساکت بودند؟»


وی ادامه داد: «ما فصل گذشته قهرمان ایران شدیم و امسال هم قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به‌دست آوردیم. بعد از این هم باید در رقابت‌های جام باشگا‌ه‌های جهان نماینده آسیا باشیم. تیم بانک سرمایه می‌خواهد قهرمانی جهان را هم کسب کند. پس باید بهترین‌ها را جذب کند تا نتیجه بگیرد. حالا خیلی‌ها شاید معترض باشند. ما وظیفه داریم با بهترین تیم ممکن از آبروی ایران و آسیا در جهان دفاع کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر