صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

اعتراف پنتاگون به استفاده داعش از تسلیحات شیمیایی در موصل

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت داعش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی به‌شدت مصمم است.
کد خبر : 121093

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد:‌ «جف دیویس گفت گروه داعش در حملات خود به نیروهای عراقی در موصل، از سلاح شیمیایی خطرناک همچون گاز خردل به‌ شیوه‌ای غیر از شیوه معمول استفاده می‌کند.»


او افزود: «آزمایش‌های اولیه راکتی که سه‌شنبه گذشته به نزدیکی پایگاه هوایی القیاره اصابت کرد، نشان دهنده وجود گاز خردل بود اما انجام آزمایش‌های دیگری نیز روی این راکت در حال انجام است.»


وی با تایید حملات شیمیایی داعش، افزود: «این گروه پیشتر بارها این کار را انجام داده بود و دست‌کم از ده‌ها موردی که آن‌ها از مهمات پرشده با گاز خردل استفاده کردند، اطلاع داریم. توانایی داعش برای استفاده از گاز خردل، ابتدایی است، این گروه از نوعی پودر مخلوط با نفت استفاده می‌کند که کشنده نیست اما، حساسیت‌زا است.»
این مسئول آمریکایی تاکید کرد: «گرچه داعش توانایی کافی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی را ندارد اما نیروهای آمریکایی و عراقی باید خود را برای مقابله با حمله شیمیایی آماده کنند. داعش مصمم به استفاده از تسلیحات شیمیایی است و دوست دارد که از این تسلیحات علیه ما و عراقی‌ها هنگام پیشروی استفاده کند.»
وی تصریح کرد: «در این راستا باید نهایت تلاش خود را برای اطمینان از آمادگی‌مان به کار بندیم. آمریکا بیش از 50 هزار ماسک برای عراق تهیه کرده است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر