صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با آنا

قرارداد اشکانی مشروط است/ نمی‌توانستیم بنا را به زور مجبور به کار کردن کنیم/خدا را شاهد می‌گیرم که خادم در جلسات شورای فنی تابع جمع است

بهرام مشتاقی گفت: مگر منصور برزگر زمانی که وارد دنیای مربیگری شد سابقه داشت یا وقتی رسول خادم بعد از المپیک آتلانتا برگشت و از طرف محمدرضا طالقانی به عنوان مدیر تیم‌های ملی انتخاب شد تجربه مربیگری داشتند؟
کد خبر : 120729

امیرحسین فلاح، گروه ورزشی- شورای فنی کشتی فرنگی بعد از استعفای محمد بنا تشکیل جلسه داد و علی اشکانی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرد. اما انتخاب اشکانی جوان و کم‌تجربه با شک و شبهه‌هایی برای پیشکسوتان کشتی روبرو بود که بهرام مشتاقی یکی از اعضای شورای فنی برای بر طرف کردن این شبه‌ها توضیحاتی رائه داد که در زیر می‌خوانید:


*در حالی که از گزینه های دیگری برای سرمربی شدن تیم ملی کشتی فرنگی نام برده می‌شد، علی اشکانی که اسمی از او در بین گزینه‌ها نبود به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.


-فدراسیون کشتی هیچ گزینه‌ای را به طور رسمی اعلام نکرد و با تحقیق‌هایی که انجام داد در نهایت روی دو گزینه به اجماع رسید که یکی از آنها علی اشکانی بود.


*به نظر شما اشکانی که سابقه مربیگری زیادی ندارد می‌تواند در تیم ملی موفق شود؟


-اگر امروز به علی اشکانی و جوانان دیگر فرصت ندهیم، چه زمانی باید این جوانان جایگزین پیشکسوتان شوند؟


*اما علی اشکانی سابقه زیادی در مربیگری ندارد.


-مگر منصور برزگر زمانی که وارد دنیای مربیگری شد سابقه داشت یا وقتی رسول خادم بعد از المپیک آتلانتا برگشت و از طرف محمدرضا طالقانی به عنوان مدیر تیم‌های ملی انتخاب شد تجربه مربیگری داشتند؟ از این نمونه‌ها مربیان زیادی داریم که بدون تجربه مربیگری در تیم ملی مشغول شدند.


*ولی امثال برزگر و خادم عنوان های زیادی در دوران کشتی حرفه‌ای خودشان به دست آوردند.


-علی اشکانی هم عنوان دار جهان است و در سال 2005 به مدال نقره جهان رسید. ضمن اینکه محمد بنا وقتی سال 83 به ایران آمد هیچ سابقه مربیگری نداشت و در تیم ملی جوانان مشغول کار شد و رفته رفته در کنار حسن بابک در تیم ملی بزرگسالان مشغول شد تا اینکه الان برای خودش مربی بزرگی است.


*شما در صحبت‌های خودتان گفتید که فدراسیون روی 2 گزینه به اجماع رسید که یکی از آنها علی اشکانی بود، گزینه دیگر فدراسیون چه کسی بود؟


-فدراسیون بعد از تحقیق‌هایی که انجام داد در نهایت 3 نفر را برای نامزد مربیگری تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد و در کشتی فرنگی هم 2 نفر را نامزد نهایی اعلام کرد که محمد بنا و علی اشکانی دو نفر انتخابی فدراسیون بودند.


*افرادی مانند رنگرز و خیرآبادی جز کاندیدها نبودند؟


-حسن رنگرز اعلام آمادگی نکرد و خیرآبادی هم با فدراسیون آذربایجان قرارداد داشت و بعد از انتخاب سرمربی تیم ملی اعلام کرد که با فدراسیون آذربایجان قطع همکاری کرد.


*چطور شد که از بین این دو نفر اشکانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد؟


-چون محمد بنا استعفا داد. وقتی بنا خودش اعلام کرد دیگر در کشتی کار نمی‌کند و استعفایش را اعلام کرد ما چطور می‌توانستیم او را انتخاب کنیم. او خودش نخواست دیگر کار کند و ما هم نمی‌توانستیم به زور بنا را مجبور به کار کردن کنیم. ضمن اینکه قرارداد بنا تا پایان المپیک بود و دیگر قراردادی با فدراسیون نداشت.


*فکر می‌کنید علی اشکانی در تیم ملی موفق می‌شود؟


-وقتی هنوز مربی کارش را آغاز نکرد و هنوز یک جلسه با تیم تمرین نکرد نمی‌توانیم در مورد موفق شدن یا نشدنش صحبت کنیم. ضمن اینکه ما تا چه زمانی می خواهیم کار را به دست پیشکسوتانی مانند منصور برزگر و ناصر نوربخش و امثال این افراد بسپاریم. باید نفراتی مانند اشکانی مشغول کار شوند تا چند سال دیگر جا پای پیشکسوتان بگذارند. منصور برزگر 25 سال مربی بود و کشتی گیران زیادی را تحویل تیم ملی داد. مگر امثال برزگر نباید استراحت کنند؟


*قرارداد اشکانی تا چه زمانی است؟


-هنوز قرارداد اشکانی به طور رسمی ثبت نشده ولی قراردادش تا پایان مسابقات آسیایی جاکارتا است و اگر نتایج خوبی کسب کرد قطعا کارش را تا المپیک 2020 توکیو ادامه می‌دهد.


*اگر نتیجه خوبی کسب نکرد از کار برکنار می‌شود؟


-نه به آن صورت که کلا از گردونه کشتی خارج شود، قطعا در قسمت های دیگر به کارش ادامه می‌دهد.


*شما به نوعی در تیم ملی پوست اندازی کردید؟


-دقیقا. هدف ما المپیک 2020 و 2024 است و از الان با به کارگیری جوانان می‌خواهیم تیم ملی را برای این رقابت‌ها آماده کنیم.


*صحبت‌هایی مطرح می‌شود که رسول خادم تصمیم گیرنده نهایی در انتخاب سرمربیان تیم های ملی کشتی بود.


-این حرف‌ها حقیقت ندارد. خدا را شاهد می گیرم که خادم در جلسات شورای فنی هیچ حرفی نمی‌زند و تابع تصمیمات جمع است. ضمن اینکه انتخاب‌های شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم بد نبود. در تیم کشتی آزاد محمد طلایی به عنوان سرمربی انتخاب شد که چند دوره قهرمان جهان بود و علی اشکانی هم به عنوان نایب قهرمان جهان و فردی که دارای تحصیلات بالا است به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شد. ما هم به عنوان اعضای شورای فنی نهایت همکاری و تلاش خودمان را می‌کنیم تا اشکانی در کارش موفق باشد.


*شورای فنی در امور فنی تیم ملی دخالت می‌کند؟


-شورای فنی هیچ دخالتی در امور فنی نمی‌کند. اما برنامه های کادر فنی باید در اختیار شورای فنی قرار بگیرد و بعد از اینکه در این شورا به تصویب رسید قابل اجرا است. ضمن اینکه در حال حاضر بزرگان کشتی فرنگی و آزاد در شورای فنی عضو هستند و قطعا تجربه این افراد به درد مربیان تیم‌های ملی می خورد.


*در حال حاضر برنامه های تیم ملی کشتی فرنگی چگونه است؟


-فعلا تیمی در کشتی فرنگی نداریم. هنوز تکلیف کشتی گیران اوزان مختلف مشخص نیست و باید منتظر شروع کار کادر فنی جدید باشیم و بعد از آن دو کشتی گیر خودمان را که قرار است در مسابقات جهانی مجارستان در آذرماه شرکت کنند آماده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر