صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

سرتیپ شهیدی: هشت سال دفاع مقدس کشور و انقلاب ما را بیمه کرد

یکی از یادگاران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع باغ فیض تهران گفت: هشت سال دفاع مقدس کشور و انقلاب ما را بیمه کرد و جوانان غیرتمند ما نشان دادند که پیرو واقعی امام حسین(ع) هستند.
کد خبر : 120218

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از نزاجا، امیر سرتیپ دوم بازنشسته هاشم شهیدی از یادگاران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع باغ فیض تهران ضمن تبریک میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت یاد و خاظره شهدای گرانقدر و امام شهدا اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس کشور و انقلاب ما را بیمه کرد و جوانان غیرتمند ما نشان دادند که پیرو واقعی امام حسین(ع) هستند


امیر شهیدی ادامه داد: در کتابی که اخیرا در آمریکا منتشر شده است به نام طرح انزوای دین در جوامع اسلامی قید شده که بعد از پیروزی انقلاب ایران دنیای استکبار به قدرت جهان تشیع پی برد و متوجه شد که اگر اسلام ناب در جهان گسترش یابد مانعی برای منافع آنها در منطقه خواهد بود و در اسنادی که پس از 37 سال توسط سازمان جاسوسی آمریکا منتشر شده آمده است که درCIA بخشی به نام شیعه شناسی تاسیس شد.


وی در ادامه تصریح کرد: یکی از کارکنان سازمان جاسوسی آمریکا به نام مایکل براون در خاطرات خود می نویسد به خاطر اینکه تجمع شیعیان در منطقه هلال شیعی است (ایران، عراق، سوریه، لبنان) و شیعیان دارای روحیه ظلم ستیری هستند اگر کانون قدرت در این منطقه شکل بگیرد برای آمریکا مشکل‌ساز خواهند شد.


سرتیپ دوم شهیدی افزود: به همین خاطر در سه مرحله برنامه ریزی کردند : 1- اول شناسایی جوامع شیعه 2- اجرای برنامه های کوتاه مدت 3- اجرای برنامه‌های بلند‌مدت. به همین خاط کارشناسان خود را به این منطقه اعزام کردند که با شناسایی نقاط ضعف و قدرت کشورهای شیعه را مشخص کردند مثلا در کشور ما رهبری مرجعیت دینی، اتحاد و همدلی مردم و الگو پذیری از قیام عاشورا را از مهم ترین نقاط قوت ذکر کرده‌اند و از آنجا که ایران را کانون قدرت می‌دانستند شروع کردند به برنامه ریزی برای تضعیف رهبری و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و با حمایت از گروه‌های تندرو سعی در تضعیف جهان اسلام داشتند. در ابتدای انقلاب هم انواع توطئه‌ها را به راه انداختند که مهمترین آن جنگ تحمیلی بود. پس علت شروع جنگ هراس از دنیای اسلام بود.


وی گفت: این که می‌گویند جنگ تحمیلی 8 ساله عراق بر علیه ایران، این یک تحریف بزرگ تاریخی است بلکه با اسنادی که موجود است و حضور 37 کشور علیه ما به اثبات رسیده است باید گفت جنگ تحمیلی تمام دنیای استکبار بر علیه ایران. که این دشمنی‌ها در قالب‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی ... ادامه دارند


این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: علت اینکه آمریکا در منطقه حاضر شد و دو کشور عراق و افغانستان را اشغال کرد این بود که به کشور ما حمله کند ولی از آنجا که در هشت سال دفاع مقدس به قدرت ما پی برده بود و از توان نظامی ایران اطلاع داشت از این تصمیم منصرف شد.


سرتیپ دوم شهیدی اظهار کرد: دلایل مهم پیروزی ما در جنگ رهبری پیامبرگونه امام راحل، اتحاد و همدلی و برادری میان رزمندگان اسلام در عملیات‌های مختلف و همچنین داشتن انگیزه دینی و معنوی و روحیه شهادت‌طلبی بود. این عزتی که امروز داریم با زحمت بدست آمده است و برای یک متر زمین این سرزمین صدها شهید و جانباز داده‌ایم.


وی در پایان سخنانش با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و همچنین خاطراتی از شهید سپهبد علی صیاد شیرازی باعث شد حاضرین یاد دوران دفاع مقدس افتاده و با تکبیر و صلوات یاد آن دوران را گرامی بدارند.


امیر سرتیپ دوم هاشم شهیدی با حضور در پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع باغ فیض گفت: خوشحالم که امروز در بین مردم مومن و نورانی باغ فیض حضور یافتم و وجود 40 شهید در امامزاده باغ فیض همچنین حدود 90 خانواده محترم شهید و اهالی دیندار و انقلابی برای این محله قدیمی نعمتی است که باید به آن افتخار کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر