صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

شهردار تهران خبر داد:افزایش 300 هزار نفری ظرفیت حمل و نقل عمومی پایتخت

صبح امروز (شنبه 3 مهر) همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، شهردار تهران زنگ آغاز تحصیلی را در مدرسه دخترانه متقین واقع در منطقه 12 به صدا در آورد و گفت: با ورود واگن‌های جدید مترو و اتوبوس‌های جدید در هفته گذشته، روزانه 300 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر تهران افزوده شد.
کد خبر : 120201

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، محمدباقر قالیباف در تشریح تعامل شهرداری تهران و آموزش و پرورش گفت: توجه به تعلیم و تربیت، اولویت همه مجموعه‌های دولتی و نهادهای وابسته است. شهرداری تهران نیز به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در کنار مردم و خیرین نگاه ویژه‌ای به تعلیم و تربیت دارد.


وی افزود: در فرهنگ قرآنی مردم کشورمان نیز تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و شهرداری تهران با توجه به همین نگاه از بعد مسائل کالبدی و کمک به تجهیز مدارس، اقدام می‌کند.


شهردار تهران ادامه داد: در سطح شهر تهران، اقشاری وجود دارند که نیازمند کمک ویژه شهرداری تهران هستند. این اقشار همانند معلولان که در گذشته دغدغه حمل و نقل داشتند، در سال گذشته هزینه حمل و نقل آنها توسط شهرداری تهران تأمین شد و سرویس‌های مناسب برای آنها فراهم شد.


قالیباف تاکید کرد: امروز در شهر تهران معلولی وجود ندارد که به دلیل هزینه‌های حمل و نقل دچار مشکل باشد.


وی به اقدامات شهرداری تهران در حوزه تعمیر و تجهیز مدارس شهر تهران اشاره کرد و افزود: در آغاز سال جدید تحصیلی، شهرداری تهران مدارس را برای تأمین و تجهیز تحت پوشش قرار می‌دهد.


شهردار تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان برای 13 سال متوالی گفت: در جهت تقویت محیط علمی مدارس، با برگزاری این نمایشگاه بیش از 7 میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس اهدا شده و در حقیقت کتابخانه‌ها در حد کفایت تقویت شده‌اند.


قالیباف با اشاره به تقویت و افزایش 300 هزار نفری ظرفیت حمل و نقل عمومی پایتخت پیش از آغاز تحصیلی تاکید کرد: هر ساله قبل از آغاز سال تحصیلی افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد و برای سال 95 نیز در هفته گذشته با ورود واگن‌های جدید مترو و اتوبوس‌های جدید، روزانه 300 هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر تهران افزوده شد.


شهردار تهران درباره ترافیک سنگین نخستین روز سال تحصیلی گفت: امروز صبح گزارشی از وجود ترافیک سنگین از سطح شهر تهران نداشته‌ایم.



انتهای پیام/

ارسال نظر